Gasfyr taber trykket på 5-7 dage - Ventil? Lækage?

Hej alle
Håber I kan hjælpe. Jeg har et 13 år gammelt Vaillant ecoTEC exclusiv gasfyr. Jeg har udluftet radiatorer i hele huset her start efterår (stue og 1. sal). Der er to små rum med "gammeldags" gulvvarme.
Fyret taber nu tryk på centralvarme-kredsen på ca 5-7 dage, fra 1,5 bar til nul. Jeg putter lidt vand på, det tager nok 20-30 sekunder at komme op på 1,5 bar igen.
Men: Fyret skal skrottes om 2 måneder, hvor vi får fjernvarme i stedet, hvilket jeg ser frem til.
Så: Er det mest sandsynligt at det er en usynlig utæthed ved fyret som lækker lidt (fx en ventil)? Ekspansionsbeholderen? Eller bør jeg være rigtig bekymret for en lækage og få sporet?

Jeg hælder jo mest til at vente indtil fjernvarmeuniten er installeret og så se om problemet er væk.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv et Vaillant ecoTEC af ca. samme årgang. Og jeg oplevede lignende symptomer.
I mit tilfælde sket der det at fyre mistede trykket og ville derfor ikke varme. Jeg fyldte på. Fyret startede. Efter noget tid var der overtryk. Jeg tog lidt vand af. Alt virker fint. Når fyret så stoppede og kølede lidt ned, så mistede det trykket igen og ville ikke starter.
Rinse and repeat.
I mit tilfælde var det ekspansionsbeolderen, og der var ikke tegn på lækager nogler steder.
Hvis du vil være sikker kan du jo få en fyr-mand til at komme og kigge. Så betaler du for besøget. Hvis han kan se hvad det er, så kan du jo blot unlade at betale for udedring og leve med det par måneder endnu.

Mvh
Stefan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis