Texas fortura 2001

Er der nogen der kender til at reparere sådan en, ikke motor, alt andet kuglelejer hvordan den ser ud indvendig der osv.   min er ved at være slidt omkring lejerne måske tandhjul

<p>Jeg har et vigas fyr som jeg er glad for Hvis jeg kan være behjælpelig med noget vil jeg gerne det</p> <p>Har også selv spørgsmål til det</p>
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har ikke skilt en sådan ad, men i princippet skal du blot afmontere gearkassen fra resten af fræseren, fræser akslen kan godt være rusten så den skal selvfølgelig renses/slibes, så lejerne kan komme af. Det er muligt du får brug for en aftrækker, hvis det sidder for fast. Hvis du får siden der vender modsat remskiven af først, er det nemt at vurdere næste step. Er kæde og tandhjul  ok, er det blot lejer og evt. pakning du skal købe.
Vh. Carsten

 

Er det ikke den gode gamle Texas fræser som var lavet i Danmark ?
For så ser den sådan her ud..
Det er ikke kuglelejer, men nålelejer.
Og ikke tandhjul men kædehjul.  
Skruen pos. 440 skal skrues ud, gemmen olieaftapnings prop pos. 435.
Så kan akslen bankes ud, gør den først helt ren for skidt, og evt rust (akslen er hårdforkromet, så den bør ikke være rusten.)

Men er den tæt for olie i gearkassen ville jeg nu ikke gøre noget ved den, det betyder intet med lidt sløre, er den utæt for olie så prøv at skift pakdåserne, det kan du gøre uden at skille den ad.
Skal du skifte nålelejerne, skal du højst muligvis også ud i at skifte akslen.


Vi prøver igen, i morgen --
Tegningen er den jeg har.
Når jeg kører med belastning. Knakker den og det bliver kun være.
Den kører fint rundt uden belastning.

<p>Jeg har et vigas fyr som jeg er glad for Hvis jeg kan være behjælpelig med noget vil jeg gerne det</p> <p>Har også selv spørgsmål til det</p>
Er der olie i gearkassen ?
Kæder kan godt knage noget hvis de er uden olie, og især hvis de også er rustne.

Men så kunne det måske godt lyde som om den trænger til nye kæder, og måske kædehjul.

Men skal du skifte lejer, pakdåser, nederste aksel, kæder og kædehjul, ryger det jo op i pris 2500-3000kr. i stumper.
Kan du nøjes med kæder, nederste lejer og pakdåser, er det ikke så slemt.

Vi prøver igen, i morgen --
Det har taget noget tid at komme til erkendelse,  at jeg skal købe en ny.
Jeg ved ikke hvad jeg skal købe.
Man kan kun købe Harald Nyborg modeler, legetøj i forhold til Texas Futura

Tak for hjælp.
  

<p>Jeg har et vigas fyr som jeg er glad for Hvis jeg kan være behjælpelig med noget vil jeg gerne det</p> <p>Har også selv spørgsmål til det</p>
Mener et "Hobbymotor" på Youtube har lavet noget der ligner dit problem.

https://www.youtube.com/watch?v=HJAPwmYy_sg

(Det er ikke sikkert at det er lige den video, men det ligner ;-)   =


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis