Flagstang ibrugtagning?

Jeg fik opsat en ny Flagstang. De gravede en stor betonblok ned med vippebelag (formstøbt) .
Kan jeg tage flagstangen i brug med det samme eller skal den 'sætte' sig i noget tid inden?
Går ud fra jeg kan, men vil lige høre om nogen her ved noget om det. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har fået opsat en flagstang af samme type. Fik at vide at den skulle stå ubrugt i 14 dage for at give den lov til at "sætte" sig. Så skulle vi efterspænde beslagene og så kunne vi bruge den :-)
Mvh
Den kan du bare tage i brug, hvis ikke der er noget frisk beton der skal hærde
Jeg støbte beton flag sokkel fast til svigersøns fødselsdag. Det skulle være en overraskelse til han kom fra arbejde.
10 m flagstang blev taget i brug 2 timer efter støbning. Det kommer helt an på hvordan man blander beton. Hvis man ikke bruger vand men kun har jordfugtig beton, så holder det med det samme under forudsætning af at man stamper godt op med det samme. Efter at der trænger naturlig fugt ind i grus/cement blandingen bliver det stærkere.
Stangen står total lige som den skal. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det var nok ikke gået godt i en hård kuling med kraftige vindstød ...................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Stedet ligger i læ med høje træer men det blæste faktisk en del på svigersønnens fødselsdag. Han kunne se flaget langvejs fra da han kom hjem fra arbejde.
Det er den tørre stampede grus/cement der holder den på plads i første omgang. Og så naturligvis en stabil sand/grus jordbund.
I min egen have har jeg problemer med at holde flagstangen lodret. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis