Rækkefølge af elgulvvarme, vådrumsmembran og flydespartel?

Jeg skal lægge klinker i et nyt badeværelse. Gulvet er støbt i beton med unidrain monteret.
Jeg er i tvivl om rækkefølgen af vådrumsmembran og spartelmasse, når jeg også skal udlægge elgulvvarme-måtter. Som jeg umiddelbart ser det, er der to løsninger:

  1. Vådrumsmembran først, herefter varmemåtter og til sidst flydespartel. Dette kræver vel, at flydespartlen kan tåle vand?
  2. Først varmemåtter, så flydespartel og til sidst vådrumsmembran. Kan flydespartlen lide at blive lukket inde under vådrumsmembranen, eller er det et problem ift. afgivelse af fugt? 
Producenten af gulvvarmemåtterne anbefaler, at måtterne lægges under flydespartel eller direkte i fliseklæberen. Grunden til at jeg ønsker at bruge flydespartel er, at jeg er nybegynder mht. klinker og jeg vil gerne starte med så ren og plan overflade som muligt, når jeg begynder at lime klinkerne på gulvet. Jeg forestiller mig, at det er besværligt at tage hensyn til varmekablerne når jeg bruger tandspartlen.

Jeg håber I kan guide mig lidt. :)
Theis 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Læg vådrumsmembranen så højt som muligt. Det er ikke noget problem at have flydespartel under vådrumsmembran, men det skal selvfølgelig være tørt

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også