Unidrain - må ikke installeres

Hej

Jeg bor i en andelsbolig og i forbindelse med renovering af badeværelse har jeg fået at vide at pga. bygningens beskaffenhed ikke må installere Unidrain.
Når jeg læser begrundelsen får jeg en bekymring at ejendommen er meget skrøbelig.
Er der nogen som har erfaring med Unidrian og hvordan det påvirker etageadskillelse?
Bør der ske en forstærkning i forbindelse med nyt badeværelse?

Begrundelse modtaget:
Ved opsætning af vilkår for ombygninger støtter bestyrelsen sig til anbefalinger fra foreningens rådgivere. Anbefalingerne kan enten fremgå af gældende praksis eller være baseret på kendskab til særlige forhold for ejendommen. Eksempelvis frarådes Unidrain også, fordi borthugning tæt på væggen af den skrøbelige og svagt armerede bundplade risikerer at medføre brud på denne. Bundpladen har vederlag på underboens vægge.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som der står har betonpladen vederlag på underboens vægge. Når der hugges ud til unidrain, skabes en lang rende i gulvet op ad muren, som derfor svækker betonpladens forbindelse netop der hvor den hviler. Man har derfor vurderet at der er for stor risiko forbundet med at etablere et sådan afløb.

Du kan få en certificeret statiker(ingeniør) til at besigtige og udregne konsekvenserne ved at etablere unidrain. Han er forsikret og bærer ansvaret.
Hvis han siger ok, har du en god sag overfor foreningen.

Elektronikteknikeren
Tak for svar. Det giver god mening.
Jeg vil undersøge hvad det koster og vurdere om det er værd at fortsætte med sagen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis