Undgå afløb i garage

Hej folkens
Skal til at gøre klar til VVSeren i vores garage projekt. Vi skal have vask i garagen, men jeg prøver at undgå at skulle lave et afløb i gulvet derude. Istedet er min plan at koble afløbet fra vasken i garagen ind igennem husmuren, hvor vi på bagsiden af muren, har en skabsvæg med vask m.m. Er det lovligt? Det er vel ikke anderledes end at have vask i et køkken?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Danster skrev den 07-09-2021 20:00:17

Hej folkens
Skal til at gøre klar til VVSeren i vores garage projekt.

Spørg den vvs'er du skal have til at lave det, der er jo ham der skal stå inde for løsningen.
 


Vi prøver igen, i morgen --
Det er ikke nødvendig med gulvafløb. det kan føres direkte i gulvet. Jeg mener nu ikke nødvendigvis det skal være 110 mm. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 08-09-2021 23:25:33

Det er ikke nødvendig med gulvafløb. det kan føres direkte i gulvet. Jeg mener nu ikke nødvendigvis det skal være 110 mm. 

 det er ikke et krav om gulvafløb , men det skal være 110 til overkant gulv

bruger du mindre rør i gulv , skal de føres til et gulvafløb i samme rum
Jeg har snakket med min VVS’er.
Han dobbelt tjekkede og sagde at løsningen var lovlig. Mit oprindelige indlæg kan måske misforståes, da mit afløb ikke kommer ned i gulvet.
Vasken hænger på væggen i garagen, under vasken bores et hul igennem muren ind til huset. Her er bryggerset hvor vi allerede har en vask, afløbet fra vasken i garagen kobles så til afløbet fra håndvasken i bryggerset. Han siger det er lovligt fordi der kommer varme på i garagen, så der ikke er risiko for at afløbet fryser. Er i enige?
Annonce
ja , så er lovgivningen blevet ændret indenfor den sidste uge , hvis det er lovligt
og om du har varme på eller ikke har intet med det at gøre
noget andet er at der intet sker ved at lave det på den måde , men lovligt er det ikke
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis