Montering af lampe

Jeg har lidt udfordringer med at montere en væglampe.
​der er et lampeudtag i væggen men udtaget er desværre for stort til at kunne være inden under lampen, hvor tjek bliver nød til at tage dækslet af.
Der er dog rigtig mange ledninger inde i æsken som jeg ikke ved hvordan jeg skal tilslutte ordenligt?
Kan nogle hjælpe
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bruge 5 samle,muffer de ledere der sidder i samme klemme nu skal sættes sammen i samme muffe altså blå i en brun i en o.s.v. Den ledning der kommer fra lampen montere, der montere du den blå sammen med de blå og den brune sammen med enten sort eller grå muffe.  mit bedste bud er sort, virker det ikke sp prøv med den grå. Alle mufferne skal selvfølgelig skubbes ind i den grønne vægdåse.
Du skal i en muffe og samme farve i samme muffe altså de 2 brune i en muffe og de 2 gul/grønne i en muffe, og så så en den grå eller sorte i samme muffe.men husk nu at slå strømmen fra før du gør noget som helst der er jo strøm på.... 
Tak for svar.
Hvad skal jeg gøre af den ledninger der så ikke skal bruges ?

Alle ledninger bruges til et eller andet i huset, så de skal samles som forklaret og drejes pænt ind i dåsen så der bliver plads til lampen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Arrh okay.
Der 10 ledninger med af af hver.
Så jeg sætter de samme farver i samme muffe. Så kommer vi ned på 5 muffer med to af de samme ledninger i hver.
Lampen sætter jeg så til muffen med de brune og blå. Resten af mufferne behøves ikke blive brugt ?
Er der rigtigt forstået
Annonce
Ja, det er rigtigt forstået. Som beskrevet i tidligere indlæg, skal de øvrige ledninger bruges andre steder.

fase
Hvis du sætter lampe ledningen ned i muffen med den blå og den brune så vil den sikkert lyse konstant….. hvis du læser længere oppe så.prøv som jeg skriver at sætte den blå ned i muffen med de 2 andre blå og den brune fra lampen skal ned i muffen med enten de sorte eller de grå….
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis