Hylder på loft

Hej,
Jeg skal ha lavet noget opbevaring på mit loft, hvor der pt. kun er loft.
Huset er fra midt i 70´erne.
Hvordan gøres dette nemmest? JEg har fundet dette billede til inspiration - Men kan denne konstruktion holde til opbevaring, samt hvis man lige skal kravle ind på hylden?

Hvilke reglar/lægter dimensioner skal der bruges?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Konstruktionen som sådan kan sagtens holde. Ihvertfald hvis det er julepynt og andet af den slags. Havefliser eller et helt Bibliotek er nok ikke sagen.
Hvis du har samme type spær med dobbelte tænger ville jeg nok se om ikke jeg kunne finde nogle regler der passer imellem, så kan du nemlig bruge nogle skruer i en ordentlig dimension. Alternativt et bræt på hver side og så nogle klodser der passer imellem tængerne og igen nogle ordentlige skruer. Alternativ til skruer kunne være en bolt der kunne nå igennem det hele. Af brædder ville jeg vælge 25mm og hvis du ikke vil have hylde højere op over isolering end på billedet ville jeg lave en lille afstand mellem brædderne for at luften under hylden ikke risikere at blive for stillestående.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Men bemærk, at tingene bliver klamme, fugtige, papkasser har dårlige forhold deroppe. Vi har ryddet vores loft af samme grund. Hylderne var lavet som på foto, blot af gamle døre. PS der er masser af luftudskiftning, men gennem år og dag…..
Har tidligere haft et hus, hvor jeg lavede nogenlunde samme konstruktion. Dog bestod hylderne af spånplader mellem spærrene.
Men det var stærkt og fungerede fint.
Vi havde på intet tidspunkt problemer med fugt eller andet i de knap 20 år vi havde det.

Kurt B. Andersen
Frisk skrev den 07-09-2021 14:51:31

Men bemærk, at tingene bliver klamme, fugtige, papkasser har dårlige forhold deroppe. Vi har ryddet vores loft af samme grund. Hylderne var lavet som på foto, blot af gamle døre. PS der er masser af luftudskiftning, men gennem år og dag…..

Kunne det evt. være at udluftningsrøret fra bad er utæt så fugten havner på loftet i stedet for udendørs gennem taghætten ?

Jeg har for nylig ryddet min mors loft - samme som på foto - alt var knas tørt. Der var bla. ting der har stået der siden 1982. Støvet, men tørt.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis