Glas til hjemmelavet glasblæser

Hej.
Jeg skal til at lave mig en hjemmelavet glasblæser kabine som jeg kan fjerne maling fra alufælge i.
Jeg tænker bare at bruge en almindelig sandblæser pistol som får luft fra min kompressor.
Men hvad med selve glasmidlet jeg skal anvende:
Det er jo rimelig dyrt (ca 500,- for 25 kg)
Kan det genbruges mange gange?

Hellere skrue end svejse. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan genbruges en del gange men det bliver slidt/smadret, så til sidst er det ikke ret effektivt, og nok også forurenet men maling og andet godt.
Måske du kan købe noget hos et firma der glasblæser, evt noget der er brugt, der er sikkert ok til hobbybrug.
Jeg fik lov at tømme en glasblæsekabine, der skulle sælges, jeg fik nok omkring 50 kg, ved ikke hvor brugt det var, men det virker fint til mit brug, og så var det gratis.

Strandsand kunne måske også bruges, det har runde korn, og er ikke nær så aggressivt som kvartssand.

Vi prøver igen, i morgen --
Fedt manner. Rigtig god idé med strandsand. Tror jeg vil prøve at starte der. Så må vi se hvor godt det bliver. Det koster jo intet. 

Hellere skrue end svejse. 
Ellers skal du over i noget vapor blasting, der har jeg luret lidt på.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis strandsand er for "rundt" og ikke aggressivt nok, er en alternativ og billig mulighed fugesand, som også er knust, så det burde være skarpere end strandsand. Jeg har hørt om nogen der brugte knuste muslingeskaller, som jo er noget blødere, men kender ikke resultatet og hvis der er sarte materialer, bruger nogle knuste valdnøddeskaller. Der er mange alternativer, hvis man gider at eksperimentere. 

Johnny cnc
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også