Isolering af betonloft i badeværelse

Hejsa

Vi er ved at lave nyt badeværelse i sommerhuset.
Badeværelset ligger i kælderen og oven over ligger et toilet som er opvarmet. Etageadskillelsen er et tykt betondæk, så eksisterende loft er altså beton, malet.

Vi er i tvivl om hvordan vi bedst går til værks hvis vi gerne vil have et nedhængt loft i vores badeværelse med noget isolering så varmen fra den dyre gulvvarme ikke bare forsvinder opad. 

Vi kan forstå at der i vores tilfælde ikke skal lægges dampspærre mod loftet. Men længere går vores viden ikke 🙂

Må vi bare skrue nogle trælægter i betonloftet, lægge 50 mm rockwool mellem dem og så nogle plader af en art på?
Skal det nedhængte loft være lufttæt?
Kan der ikke opstå kondens inde under loftet, mellem isolering og beton - især hvis det nedhængte loft er lufttæt? 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når rummet ovenover er opvarmet, forsvinder varmen jo ikke rigtigt, men i får en slags gulvarme på toilettet. Så i mine teoretiske øjne er det vel spild at isolere loftet?

Bare kald mig BBB 
Interessant betragtning, 🙂.
Det havde jeg ikke lige tænkt på.
Hvad med spørgsmålet om lufttæthed for det nedhængte loft. Har du en mening om det? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også