Havetraktor - laderelæ

Min havetraktor lader ikke, så jeg tænker at det er laderelæet der er stået af. Hvis jeg skal købe et nyt, kan jeg så ikke bare købe sådan et her: https://www.matronics.dk/kategori/el-materiel/tilslutning/ensrettere/produkt/ensretterbro-400v-25a
Det er væsentligt billigere end at købe et originalt, og funktionen er vel den samme?

Mvh. og god weekend
Troels
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den du linker til ensretter kun strømmen, den regulere ikke spændingen, så bruger du den risikere du at ødelægge dit batteri.

Vi prøver igen, i morgen --
Det ville være bedst at måle lidt, så du er sikker på at det skyldes laderelæet.
Der skal jo kommer vekselstrøm frem til relæet der skal være over 12 volt, og så mål jævnstrømsudgangen fra laderelæet, tag stelforbindelsen direkte på motoren når du måler.
Så udelukker du dårlige forbindelser, og knækkede ledninger, samt en sprungen sikring.


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 03-09-2021 21:45:22

Det ville være bedst at måle lidt, så du er sikker på at det skyldes laderelæet.
Der skal jo kommer vekselstrøm frem til relæet der skal være over 12 volt, og så mål jævnstrømsudgangen fra laderelæet, tag stelforbindelsen direkte på motoren når du måler.
Så udelukker du dårlige forbindelser, og knækkede ledninger, samt en sprungen sikring.

 Det prøver jeg i løbet af weekenden :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis