Ruko Garant Plus erfaringer

Overvejer at skifte låse til Ruko Garant Plus. Nogle der har erfaringer med hvor godt de holder? Er de den høje pris værd?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stort set alle cylinder-låse kan dirkes op af en amatør på ca 5-10 minutter, mindre af en prof. Jeg ville spare pengene.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Wezio skrev den 02-09-2021 22:03:12

Hvis det er til privatbeboelse ville jeg vælge Ruko Serie1200. 

 https://m.youtube.com/watch?v=OpiLbh1PTDM

Tager ham fra 2:45 til 6:08, hvor længe er det? 😉

/BOFH





Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Nej de er ikke pengene værd.
De er alt for sarte over for støv, på side stifterne, selv om man vasker dem ud med petroleum og smører dem op igen, så skal der ingen ting til før man ikke kan låse op.
Hilsen en der har brugt meget tid på at rense cylindre, låsesmed anbefaler EVVA og dem skifter jeg til næste gang.
Steen
Callan skrev den 02-09-2021 20:37:19

Overvejer at skifte låse til Ruko Garant Plus. Nogle der har erfaringer med hvor godt de holder? Er de den høje pris værd?

Jeg har haft Garant plus i de 11 år jeg har haft nuværende bolig (8 cylindre). Før det havde jeg Garant  (før plus) i tidligere bolig i 8 år. Jeg har givet alle cylindre en gang Ruko låse olie ca hver 2-3 år .

Jeg har på ingen måder haft de samme problemer som STH tværtimod er jeg forbavset over at selv den cylinder der kun betjenes 2 gange årlig ikke får problemer pga støv mm.
Den eneste lås jeg har haft problemer med var en hængelås der var frosset til men det har jeg nu oplevet med  andre hængelåse der sidder udsat.

Den cylinder på vores hoveddør er nu efter ca 11 ved at blive "rokkelig" så den er nok ved at være lidt slidt og bliver nok ombyttet med en af de cylindere der ikke bruges ofte.

Annonce
Vi har haft Ruko Garant Plus i alle døre ud til det fri i rigtig mange år, og der har overhovedet ingen problemer været hverken med støv eller slitage.

Min erfaring er, at de er pengene værd.

Ang. indbrud: Alle låse kan brydes op, men efterlader spor på de sikreste. Det har betydning hvis der skulle opstå en tvist med forsikringsselskabet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
BOFH skrev den 02-09-2021 22:24:07

 https://m.youtube.com/watch?v=OpiLbh1PTDM

Tager ham fra 2:45 til 6:08, hvor længe er det? 😉

/BOFH




 Selvfølgelig kan den åbnes. Jeg har været i låsebranchen de sidste 20 år, hvordan tror du vi oplukker for politiet klokken 5 om morgenen, når de skal ind i en bolig og hente en person? ;-)

Men låsene er stadig F&P registreret og efter opdirkning kan det ses på komponenterne. Men det kræver viden, lidt held og værktøj at dirke en lås op. Terrassedøren havde været opbrudt på 30 sekunder, så endnu hurtigere og nemmere! :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hmm... Sidste gang politiet var her på "velfærds-tjek"... en person på en chat havde ikke hørt fra mig et par dage og blev voldsomt bekymret åbenbart)...

Så da jeg ikke åbnede døren fordi jeg sov DYBT og desuden var nøgen, besluttede de sig sgu for at tilkalde en låsesmed. Men denne kunne IKKE åbne min dør, men satte en boremaskine i låsen.

Ved ikke lige præcist hvilken variant det er, det er den med det "trapez-formede" "håndtag" på nøgen, IKKE den runde.

Er der noget med at de ikke kan kopiere - i al fald ikke hos en alm isenkræmmer-butik?`Da det er en "Systemnøgle"?

Fx hvis jeg ville have en ekstranøgle, eller give en til en ny kæreste eller lign ?

I øvrigt forstår jeg ikke hvordan det lige hænger sammen at... alle beboeres nøgler kan bruges i døren til selve opgangen, og samtidig kun til den enkeltes lejlighed.

Ikke at jeg har forsøgt, men hvis alles nøgler passer i døren til opgangen, så passer min nøgle vel så til alle lejligheder ? Eller hvad er det jeg ikke forstår ;)?
De generalle Låsesystemer i Danske private hjem.
Serie 500 fra 1930’erne
Serie 600 fra 1980’erne
Serie 1200 fra 2000 + -

Garant Plus er mest brugt til virksomheder som har behov for A-B-C nølger og låse.
hvor en der har en B nøgle ikke kan åbne en A lås, osv... Altså en Låsesystem,
og hvor man ikke kan få en kopir en nøgle uden af have de ratte oplysninger og papir.

Angående indbrud. hvis tyven vil ind så kommer de ind.
formedeste så ødelægger de noget for at komme ind fremfor at dirke en lås op,
de tyve der dirke låse, dirke alt det er et spørgsmål om tid..

en S-500  dirk under 2min / kan bankes op uden problemer.
en S-600  dirk under  5min / med en billig låse pistol uden problemer
en S-1200 dirk under 8min / så kommer du med morgen kaffe til Tyven, inden han har fået den banket op.
Garant Plus dirk under 10min
vel og mærket hvis de kan finde ud af at dirke.
------------------------------------------------------------
forsikring selvskaber kan godt forlange en hvis form for sikkerhed.
det kan være du kan spare ved at skifte fra 500 til 1200.

jeg vil mene at S-1200 er bestemt pengene vejr. at skifte til hvis man har en S-500 eller en S-600 som køre dårligt.
og 600 kan ligges om til 1200

Garant Plus bestemt pengene vejr til alt der udlejes også for private.

Hvis du vil have størst sikkerhed med både nøgle og selves Låsen så er det adgangskontrol.
Det er ikke så udbred hos private boliger på grund a prisen.
------------------------------------------------------------
lige for at måske gøre mit arbejde letter til dagligt.
En lås skal ikke smøres med
"Madolie" "Smør" "WD40" eller anden form for fedtstof

man bruger kun Låse oile eller grafit.
hvis en lås skal rengøres skal den helst, skilles af for at gøre det ordligt..
så man kan få alt snaus og skidt ud af den. det gøres med bramgåsens og trykluft.
------------------------------------------------------------

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Mcarpenter skrev den 03-09-2021 10:00:47

Angående indbrud. hvis tyven vil ind så kommer de ind.
formedeste så ødelægger de noget for at komme ind fremfor at dirke en lås op,
de tyve der dirke låse, dirke alt det er et spørgsmål om tid..
Lige nøjagtig - låsens primære funktion er at døren ikke kan åbnes umiddelbart når man tager i håndtaget - derudover giver den ingen sikkerhed. Dvs at min konklusion ift hverdagsbrug er at den er funktionsdygtig og forsikringsgodkendt - alt det andet med at gå op i pris fordi den giver højere sikkerhed er ligegyldigt.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis