Overligger træ, ny dør

Hej,

Jeg står i den situation at jeg skal have udskiftet en gammel dør, med en ny. Den nye dør kræver et bredere hul i murstensvæggen.

Jeg er ikke fagmand og er i tvivl om der kan ske noget ved at udvide dørhullet med ca 6-7 cm ift overliggeren, så jeg har plads til den nye dør? Jeg tænkte at tage den store vinkelsliber med diamant klinge og gå igang med at skære.. 

Men hvis overliggeren skal udskiftes, skal jeg så have fat I en tømrer eller murer til den slags opgave?

Billeder:
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For at begynde med overliggeren ville jeg få en murer til at skifte træudlæggeren til en af tegl. På billede 3 ser det ud til at overliggeren måske ligger af på dørkarmen. Det skal den ikke. Hvis du beslutter dig for at få en murer til at udskifte overliggeren, så få ham til at skære hullet til døren. Det klarer han og sørger for at murstenene sidder fast.

fase
Du skal have en murer til og hjælpe med at skifte den overligger. Den ligger ikke af på karmen derimod er karmen sømmet fast i overliggeren. Du skal regne ned det støver helt vildt med en vinkelsliber. Gjorde det for en del år siden med en billig diamant klinge til bajonetsaven 

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Du kan også selv lægge en overligger af mursten op? Men det er en mureroogave 

Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis