Byggereglement 1960 BBR.

Hej,

I mit hus er et bryggers/fyrrum hvor loftshøjden er ca. 2m men fremgik som beboelse i BBR. Jeg spurgte Kommunen til dette og de rettede det prompte til et udhus. Det betyder nu at min forsikring ikke dækker det på samme vilkår som beboelsesdelen og at huset på papiret er skrumpet fra 124 til 95m2.
For at få det indlemmet igen skal jeg bevise det opfylder kravene til beboelse fra 1960. Jeg kan kun finde reglement fra 1961 og frem.

Nogle forslag/ideer?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er da en fordel , så slipper du lidt billigere i ejendomsskat
forsikringen kan du jo bare f ændret , så den dækker som oprindeligt ,det er ikke noget problem

Tak for input.
Dokumentet har jeg tidligere fundet, men der står desværre ikke noget om selve byggeriet.
Har fundet den fra 1966

https://w2l.dk/file/502084/br_seksogtres.pdf

Her angives at:

“c. i enfamiliehuse (herunder dobbelthuse, rækkehuse, kædehuse, grup- pehuse og lign.) kan rumhØjden nedsættes til 2,3 m under forud- sætning af, at kravet om et rumindhold på mindst 15 m3 er op- fyldt,”
Nemlig. Den har jeg også.
Havde håbet at finde det bygningsreglement der var gældende i 1960 som højst sandsynligt er mere lempeligt. 
Annonce
At det så er en tand billigere i ejendomsskat, kan næppe opveje forskellen i pris hvis man skal sælge - om der er 95 eller 124 m2 ;)
Jeg har lavet den ene garage i en dobbelt om til bryggers med garderobe. Forsikringen øgede blot beboelsesarealet med de 18 kvm med bemærkning om, hvor de 18 ligger og nu er det fuldt dækket ved feks brand. Resten er jo kun 15%
Ivan Flex skrev den 03-09-2021 07:01:20

Nemlig. Den har jeg også.
Havde håbet at finde det bygningsreglement der var gældende i 1960 som højst sandsynligt er mere lempeligt. 

 Måske prøve at sende en forespørgsel til byggestyrelsen? De burde kunne svare.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis