Luft til luft som primær varmekilde

Jeg har hørt folk hævde, at en god luft til luft pumpe godt kan varme et helt hus op, hvis huset er mindre og har en åben indretning.

Jeg har et bette parcelhus på 95 kvm, som er meget åben. Køkken og stue er forbundet og udgør næsten halvdelen af huset. Næsten.

En evt pumpe vil kunne placeres så den faktisk blæser gennem hele huset på langs.

Nogen der har erfaringer med luft til luft som primær varmekilde? 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan lade sig gøre. men det kræver at døre er åbne til værelser og bad... hvis huset ikke er top isoleret vil en nat med lukket dør til et værelse om vinteren jo kunne mærkes.. det vil enten kræve noget varmeflytnings system/ventiler, eller et par små elradiatorer til værelser for at kunne fungere 
Vort ene sommerhus har en varmepumpe, der opvarmer hele huset (93kvm). Dog har jeg monteret elradiatorer i soverum og badeværelse, for diskretion. Men det fungererfuldstændig uproblematisk. Desuden er det en glimrende nedkøling på varme dage. Panasonic med Nanofilter. Mht placering, så kig på de modeller med justerbare faner. Det giver flere monteringsmuligheder. Det styres fra fjernbetjeningen eller over wifi fra feks IPad.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis