Kan mir gulv reddes?

For et godt stykke tid siden bestilte jeg varer fra et af disse firmaer som leverer dagligvarer.

Jeg har før modtaget skrøbelige ting fra dem som fx æg, uden problemer...

Nå men da mit køleskab var næsten fyldt, og varerne "bør serveres afkølet" - men ikke nødvendigvis opbevares sådan så længe der er uåbnet, har jeg bare stille og roligt taget af varerned efter hånden som jeg skulle bruge dem.

Nu nåede jeg så ned til bunden af posen//sækken, og ser til min gru en æblejuice, som er spruget læk!

Posen sækken har så ikke været helt tæt, for hvad jeg antager er ca en DL, er kommet ud på gulvet under posen/sækken!

Gulvet under (massivt trægulv) er herefter blevet "afsyret", går udfra det er syren i frugtjuicen som er på spil. Vasket af er der hvor lækken var i al fald tydeligt lysere end resten af gulvets "patina".

Kan jeg gøre noget nu ? Udover enten at slibe gulv i hele lejligheden, eller smide en måtte henover og "leve med det? Går ikke ud fra jeg kan holde leverandøren af juicen ansvarlig for en utæt Æble-juice?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Zigzag

Det lyder noget uheldigt.
Kan du evt. uploade et billede. Det kan være det hjælper mht. råd og vejledning.

Hav en god dag.
Er du sikker på, at det ikke er en af dine beholdere, hvori du opbevarer urin i, der har stået der tidligere? Jeg vil gætte på, at det kan give lignende skader.
Er du hjemsendt fra hospice med din terminale sygdom?

Med venlig hilsen
ktm

 

Det var alligevel et ret random indspark???   

Men nej tvivler på det står til at redde, trægulv er bare noget satans noget at have steder hvor man spilder ting og sager. Du kan måske tænke i at give hele gulvet en eller anden form for pigmenteret olie, så kan det være det kommer til at se ensartet ud igen.
Det var alligevel et ret random indspark???  

Hvad mener du med et tilfældigt indspark. Trådstarteren er kendt, som en der stiller mere elle mindre mærkelige spørgsmål. Et af dem er om køb af et fjernsyn, som ZIGZAG sikkert ikke har arvet.
Nu er spørgsmålet så om en plamage på gulvet forårsaget af frugtjuice, som ikke er blevet pakket ud af en eller årsag (ugidelighed). For at være positiv går jeg ud fra at du ved, hvad random betyder.

fase
Ok jeg kender ikke manden - det var bare lidt spøjst at begynde at tale om urin, det giver ingen mening og er dermed ret random, medmindre man kender historikken tilsyneladende..
Annonce
Prøv at søge på fuerzzz1 her på siden. Jeg er 99,9% sikker på, at det er samme person. Hvad mener du med random udtalelse?

 

fase
S. Fabrin skrev den 01-09-2021 15:01:54

Prøv at søge på fuerzzz1 her på siden. Jeg er 99,9% sikker på, at det er samme person. Hvad mener du med random udtalelse?

 

 Han mener vel tilfældig, som at det virkede noget urelateret til emnet hvis man ikke lige kender historikken.

Philippe… fuerzzz1 har tidligere fortalt om hans terminale sygdom, for kort tid efter at spørge til muligheder for huskøb, og senere igen at fortælle om tusindvis af tomme flasker der stod i hans lejlighed med tis i. Zigzags mønster i indlæg er så beslægtet (og begyndte samtidig med at fuerzzz holdt inde med at poste) at det er tillokkende at gå ud fra at det er samme person.
Kan det ikke være lidt lige meget hvem jeg er ?

Jeg spørger om råd til et konkret problem, og pludselig fordrejes alt til at handle om urin, dødelige sygdomme og tomme flasker ?

Men hvis det er så vigtigt så JA det ER mig. Årsagen er navneskiftet er simpelt. Min computer brød sammen, så i noget tid havde jeg kun internet på mobilen, og så kunne jeg ikke huske mit login her (fordi det automatisk kom frem på min gamle computer).

Og mig bekendt er urin i øvrigt sterilt, dvs indholder ikke syre som frugt-juice gør.
Vi havde på Grønland et par unge piger, der “pis-garvede” de flåede sælskind. Prøv med lakmuspapir, så kan du hvor surt det er.
mht gulvet, hvordan er det behandlet? Lakeret, luddet, råt eller hvad?
Og mig bekendt er urin i øvrigt sterilt, dvs indholder ikke syre som frugt-juice gør.

At noget er sterilt, betyder bare at der ikke er bakterier i væsken. Det kan sagtens være surt eller basisk.

fase
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis