FACADEBEKLÆDNING TRÆ - VANDRET - GARAGE

Hej giv mig et hint og et link på, hvad jeg skal jeg bruge af facadebeklædning.... nogle forhandlere kalder det profilbeklædning, facadebeklædning, Træbeklædning Z-profil 22x150 mm osv...... TGU/TGV osv.....

Kan man bruge alm M sternbrædder til facadebeklædning? nogle siger ja, andre NEJ.......

Jeg tænker profil med fer/not - ru fremside og skråfals
(IKKE malet - IKKE klink)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan i princippet bruge alt.. sålænge det er imprægneret. Men hvorfor ikke klink? Det er mig bekendt lavet til, at vandet kan dryppe af mod jorden nederst, istedet for at blive siddende på brættet.
HVORFOR jeg var gået lidt over i sternbrædder var fordi jeg har lavet udhæng 40 cm på fronten af garagen / ingen udhæng på de andre sider (nybyg garagen måler 5 mtr x 10 mtr)
I min optik og verden, synes jeg så det var pænere, at videreføre SAMME slags profilbeklædning :-) ..... nu har jeg så cyklet rundt i nabolaget og kigget ALLE har udhæng i stern, og ellers mere eller mindre eternit eller træ klink beklædning på resten af deres garage/skur.

Jeg har fået priser på klink ved det lokale XL Byg på ca 80 m2 beklædning

TGV 25x150 mm sort RAL 9005 - 50 dkk pr. mtr
Stern 25x125 mm trykimpr. - 27 dkk pr mtr
Klink 25x125 mm trykimpr. - 27 dkk pr mtr  

Men .....hvad nu hvis jeg tog Jem og Fix SORTMALET KLINKBEKLÆDNING
PRISEN ER MALET/ SORT 19,00 dkk PR MTR???

https://www.jemogfix.dk/klinkbeklaedning-sortmalet/4115/9023155/
Men er kvaliteten lige så god?
Og liiiiige den sidste - kan man ikke sætte klinkbeklædning på enderne af spærtræet ved garagens front og lade den afslutte med en vindskede?  

I stedet for at bruge sternbrædder som afslutning på enderne af spæret?

Incl kiler, som kommer ovenpå spærene til ensidig fald, er der en højde på 35 cm i spærender
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også