Vandglas til springvand

Er igang med et lille sjovt projekt som involverer cement og vandglas til et springvand i haven. Beton skal tætnes, og jeg har fundet ud af at vandglas hest skal tørre i en uge. MEN, gælder det også hvis man vil påføre mere vandglas? Hvad gør man?
Normalt kan man jo se på etiketten hvornår der må overmales, men ikke på borups hjemmeside, og ej heller på dunken kan jeg se hvad der gør sig gældende.
Så spørgsmålet er om hvor hurtigt jeg må påføre et nyt lag vandglas oven på det jeg har lagt?

Mvh
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du kan roligt smøre mere ovenpå, vandglas hærder ved den co2 der er i luften.
Så vil du speede hærdningen op, så sæt låg på, og tilsæt ren co2 så går det lynhurtigt.

Sådan gør man med støbekerner til metalstøbning, her blandes der vandglas i sand, og man giver det ren co2 så hærder det på et øjeblik.

Der findes 3 slags vandglas, men den mest udbredte er den fra borup, som er tynd og klar.
Jeg købte noget i England (Sodium silicate) det er mørkt og tyktflydende, det er meget mere effektivt til sandkerner. (men jo nødvendigvis ikke til dit formål)

Her har de de 3 slags vandglas... link
Så det ser ud til Lithium Vandglas, er mest effektivt til tætning af beton.


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har tætnet springvands bassin med LIP vandtætnings membran. Det fungerer perfekt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LIP dur ikke til det her. Der er sten i cementen som gerne skulle forblive synlige. Det kunne jeg jo selvfølgelig også have nævnt i starten 😅
Du behøver ikke undskylde, jeg skriver blot min erfaring. Korrekt med synlig overflade så dur LIP ikke. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis