Returventil til vaskemaskine

Jef kan ikke hitte den. Jeg leder efter en lille udluftningsventil, til at skyde ind på afløbsslangen på en vaskemaskine, så jeg ikke behøver at forlænge rør op i højden. Dem jeg kan finde er beregnet som hætte på et afløbsrør. Kan nogen hjælpe?
på forhånd tak!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis slangen er så lang, at den kan nå op i højde med overkant af tromlen, kan du bare gøre den fast der og føre slangen videre ned til røret. Det højeste punkt på slangen skal være lige så højt som overkant af tromlen, ellers løber vandet ud af maskinen.

fase
Det ser jeg. Problemet er, at jeg har flyttet maskinen og sat slangen ned i et gulvafløb til en tidl brusekabine med en studs på ø50. Slangen kan ikke nå op i bordhøjde og ned til studsen og lave en vandlås. Så skal den samles med et stykke. Jeg bliver nok nødt til at krybe til korset og sætte et forlængerne på studsen op til bordhøjde. Desværre er studsen placeret 30 cm fra væggen ved siden afmaksinen, så det bliver meget synligt.
Forlæng dog slangen. Den skal ikke lave en vandlås. Grunden, til at slangen skal op i nærheden af bordhøjde, er at vandet ikke må løbe ud af tromlen, uden at det pumpes ud. Hvis du kan lægge en slange på gulvet, kan du vel også lægge et 32 mm rør.

fase
Jeg kigger på det igen. Jeg skrev vandlås, men ved godt at maskinen bliver ved med at pumpe, hvis der kommer en hævertvirkning. Dr er ikke sket noget endnu, men vil forebygge, da det er etsommerhus jeg har til udlejning. Det blir nok rørløsningen, som den mest stabile. Tak for input!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis