Kontruktion af toilet-gulv på 1. sal

Min kæreste og jeg er i gang med at renoverer og spontant besluttet at vi laver et ektstra toilet (dvs. uden badeværelse) på vores første sal.

Budgettet er knap, så jeg vil hører hvordan vi laver den bedste og mest praktiske løsning.

Vi skal have lagt massivt planke gulv på hele første sal og der er nok til at dække til gulvet toilettet. Der er nem adgang for afløb og faldstamme. Vi tænker der er to muligheder

1. (Den billige simple) - Der lægges plankegulv, som beklædes med passe materiale (vinyl eller linoleum?)

2. (Den lidt mere omstændige) - Der opsættes ekstra strøer, udlægges lette plader til gulvarme og der laves klinker. Hvis dette giver mening? Jeg kan ikke se opbygningen af et toiletgulv så mange steder, da det jo ikke er vådrum.

Hvilken løsning synes lyder bedst på den lange bane? Hvad tror I ca. difference vil være i kr?

På forhånd 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Bo Hansen

Altid bedst hvis alt er planlagt ingen man går i gang.. :)
Men jeg vil gå ud fra i er ved at renovere Jeres hus, men en ny over etages.

hvad der vil være billigst er umulig at svare på da jeg ikke ved hvad du givet for dit planke gulv.
men det er sådan set ligegyldigt. rådrums områder skal lave på den rigtige måde,
både af hensyn til hvider slag af huset og for ikke at skabe andre problemer frem tiden
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vådrum generelt: teknisk set er vådrum kun en "zone"
det vil sige X antal Cm rundt om en "Vandhane" "Bruser" "Gulv afløb"

Eksempelvis du kan godt lave et bad værelse hvor du har "Trægulv" "Trævæge" "Træloft"
bare dine "Zoner" er lavet rigtigt, "Så er det teknisk set lovligt at gøre"
Ikke at det altid er en gode ide. "Bjælkehuse har jo træ over alt då det bliver lavet"

Så hvis man Kikker på sine Zoner kan man holde Udgifterne nede på Vådrumsmaterialer

Når det kun er et "Toilet rum"og ikke et "bade værlse" så er det kun håndvasken der ligger i en vådrums zone
og der er 60cm radios ud fra vandhanen
Det er ikke et krav at lave et gulv afløb når det kun er et "Toilet rum"
Så hvis man ikke Tisser på gulvet   så ar der jo ingen problemer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gulvet:
Ville Jeg ligge almindelige gulvspånplader på gulvet, og ligge fliser efter eget ønske.

Linoleum eller Vinyl skal stadigvæk lime, og bestemt ikke er billig kontra fliser
det er noget HØ at ligge løst.

Lad være med at køre jeres massivt planke gulv ind i rummet og ligge noget oven på det.
da massivt planke gulv giver sig på en anden måde. og man får svært ved at ligge noget oven på.
som kan holde uden at. ellers skal der ligges en trykfordelingsplader ud oven på og så hæver du gulvhøjden

du kan uden problemer skære lidt af dine gulvstørre så gulvspånplader med fliser på,
så det får samme færdig gulv gulv højde
og ingen gulv afløb da det er en hel anden historie. ang fremgang måde.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toilet
kan ikke forstille mig at det ikke skal være en væghængt, selv om de er billiger.

på faldstammen "skal" i have en vakuumventil på da i risikere at suge toilette tom når i skylder ud neden under.
de penge må i ikke spare væk.

Når man er i gang og har muligheden for det, er det også en gode i det at putte en
kloak udluftning på. det vil sige at jers faldstamme skal føres ud i gemmen taget, så i kan komme af med overtryk

Vigtigt at forstå: Vakuumventil, Udluftning har to forskellige funktioner og kan ikke erstatte hinanden .

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Udluftning op i tagrum eller igennem taget, kan være 40 - 50 mm rør-.
Når der ikke er afløb ( ikke vådrum ) så kan plankegulv bruges i toilet rummet. Tisser man ved siden af så er linolium naturligvis lettere at rengøre.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis