Undertag afslutning ved tagfod

Hej. Vi har købt et hus for 2 år siden som er opført i 2008. Der er loft til kip i hele hytten så man kan ikke komme til undertaget indefra. Så nu har jeg for første gang lige kigget hvordan undertaget er opført ved at skubbe et par tagsten til side.
Der er brugt diffusionsåbent membran (oven på isoleringen - jeg ved ikke om der er plade under). Herefter lægger der plader og lægter og så S-betontagstenen. Men pladerne er ikke ført op på tagfoden så de slutter lige før tagfoden så der kommer en fordybning på membranen hvor der kan samles vand. Sådan er det hele vejen hen.

Er det korrekt opført? Jeg spørger da jeg undre mig lidt over måden det er lavet på, og i tilfælde at det ikke er lavet korrekt har vi en ejerskifteforsikring at ække på
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det ser ikke rigtigt ud. Der er jo lavet en vandfælde

Det fikser jeg...
Mon du kan få vished hvilken type tagsten det er ?
De 2 riller der ses i samlingen indikerer at det måske er en type som faktisk ikke kræver undertag. Der vil være meget ringe sandsynlighed for at der kommer slagregn ind.
Men hvis det er et krav med undertag, så er det ikke korrekt lavet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er S tagsten fra IBF. Det ligner at der sagtens kan blæse vand ind i mellem stenene. 
Det skal laves som på vedhæftede billede.

Fodpladen skal rende længere ind og skæres i smig, så den er glat med spær. Ellers vil der kunne dannes en lomme. Alternativt kan der skrammes ud i spær, så Fodpladen kommer ned i niveau. 
Det var også det jeg tænkte. Jeg må vist have fat i ejerskifteforsikringen. Spændende hvad de siger til det. 
Prøv at se i montagevejledningen til undertag /tegl, om de ikke har beskrevet hvordan det skal laves, efter deres foreskrifter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis