Led strips

Hej,
Vi har købt nogle LED strips og trådløse dæmper som er monteret af en elektriker
som burde være som det skal
dog når vi prøver at sætte fjernbetjeningen til, så begynder de at tænde af sig selv når man slukker dem og til tider begynder de at blinke og slå fra
hvad gør vi forkert? Vores led bånd hedder hilux 350lm med spænding på 12 v. Vores trådløse dæmper som er monteret oppe på loftet hedder snappy led power supply 12-23v. Og fjernbetjeningen er mi light som er sat sammen med mi light led strip controller ….. vi aner ikke hvordan vi får det til at virke uden at når vi slukker det at det tænder igen uden vi rør ved fjernbetjeningen. Også at det begynder at blinke og slå fra pludseligt… 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
HiLux LED båndene suger en del strøm, så hvis i har fået en for lille strømforsyning (for få watt) eller en for lille lys-dæmper, så fungerer det ikke korrekt.
Har selv haft 900lux modellen, og de blev fint dæmpet med en PWM LED dæmper, der var sat ind imellem transformeren og LED-båndet.

Næste mulighed er den strømkilde i har brugt til at forsyne det hele, måske har for lille en belastning, til den kan holde sig slukket. Det gør sig især gældende på relæ-styrede kontakter, der kræver en mindste last for at kunne holde sig slukket.

Er det elektrikeren der har bestilt delene til jer, og installeret det? Så er det ham der skal fikse det uden beregning.
Er det jer selv der har bestilt dele, og ham der har installeret, så skal i selv "fikse problemet" eller betale ham for det.
Mit første bud er, det er en forkert lys-dæmper i har fået installeret.

Elektrikeren er min kærestes lillebror der er uddannet og har selv været med til at bestille delene hjem, han siger alt burde være som det skal? Så forstår ikke hvis vi har bestilt forkert dæmper :-(især ikke hvis dæmperen er købt fra 12-30 v og led strippen er 12 v så burde den kunne holde? Eller skal der bestilles en anden? 

Ud fra dine begrænsede info, kan jeg ikke komme med feedback om det er "godt nok" eller ej.
Du må komme med links eller modelnumre på de specifikke produkter der er købt og installeret.

Hej Sanne
Ud fra din tekst skriver du at der er tilslutte en snappy led power supply hvorpå der står: "12-23v", er det korrekt?
Normalt skal der stå fx.: SNP75-12, se eksempel på en snappy driver her hvor du kan aflæse produkt nummeret: https://www.sunflux.dk/da/12v-trafo/snappy-kvalitets-led-driver-12vdc-stabil-75-watt - Hvis der står noget andet er det måske en konstant strøms driver som ikke kan bruges til LED strips.

En anden fejl jeg har set, er hvis man bruger en dæmpbar LED driver med en LED strip kontroller, så bliver systemet meget ustabilt, så tjek lige dette.

Sidst men ikke mindst kan det være at LED driveren er for lille i forhold til belastningen, fx. den kan kun give 30Watt, men du belaster den med over 30Watt. 12V bånd er normalt omkring 5-6Watt/meter...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis