EL plæneklipper

Hej , vi har en have på omkring 1000kvm , vi har de sidste par år kørt med Bosch advanced rotex 950LI , som desværre gik i stykker

Vi ved ikke om vi skal investere i en ny  af samme model , eller en 905 ( hvad er Forskellen ?)

Eller en robot plæneklipper , noget i kan anbefale ?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I jeres tilfælde ville jeg da klart gå efter robot plæneklipperen, hvis jeres plæne er bare nogenlunde plan.

Steensen skrev den 29-08-2021 16:43:21

I jeres tilfælde ville jeg da klart gå efter robot plæneklipperen, hvis jeres plæne er bare nogenlunde plan.

Ja det er den :)

Det er et stort arbejde med af lægge begrænsnings tråden ned , men ja til roboten , men i skal stadig væk have en elplæneklipper til at klippe der hvor roboten ikke kan komme ............

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
En mulighed der også er i spil, er hvis manden allerede køre med et af de store mærker af batteri værktøj, så kan i muligvis købe en batteri drevet plæneklipper, og så "genbruge" batterierne fra værktøjs samlingen.
Dewalt, Makita og Ryobi er tre af de muligheder, hvor man også kan få hækkeklipper, kant trimmer, teleskop trimmer/sav og mange andre have maskiner til.

karl smart skrev den 29-08-2021 17:29:27

Det er et stort arbejde med af lægge begrænsnings tråden ned , men ja til roboten , men i skal stadig væk have en elplæneklipper til at klippe der hvor roboten ikke kan komme ............

Hvilken en skal man vælge så

Annonce
sunshine2003 skrev den 29-08-2021 20:58:24

Hvilken en skal man vælge så

Jeg har ingen praktisk erfaring med denne, men har set en del på den, og når vi overtager vores hus om nogle måneder, tænker jeg også det bliver måden plænen bliver slået på til næste år. Nemlig en works robotplæneklipper, det er ikke toppen af poppen men heller ikke det ringeste, synes det er der hvor man får mest for pengene, og så ser den ud til at være billig i vedligehold.

Vi får så en stor og en lille plæne, meningen er at robotplæneklipperen skal passe den store, og jeg så selv klipper den lille med en Makita batteri drevet plæneklipper. 
Jeg har selv en Bosch indigo 400 robot med bioklip , og den klarer det fint .......

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis