Udskiftning af Quooker vandhane/beholder

Hej med jer!

Jeg har haft glæde af en Quooker-vandhane med dertilhørende PRO VAG beholder i flere år. Nu har jeg fået en mulighed for, at købe en billig og lettere brugt Fusion-vandhane (nyere model) gennem mit arbejde - dog UDEN beholder. 

Spørgsmålet er så om den nyere hane vil kunne fungere med min ældre beholder eller om jeg skal ud og nyere model her også. Er der nogle der er kloge på det?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
… jeg har været forbi Quooker’s hjemmeside, men har ikke kunnet finde svar der. 
Det kan du formodentlig ikke.
Ring til Quooker med serienummeret fra din beholder, og ud fra det kan de se om den er kompatibel med den nye hane, eller om du skal have en ny beholder.
Mener stadig de har en swop løsning hvor du billigt kan bytte din eksisterende beholder til en renoveret ny type beholder
Om ikke andet, må der kunne skaffes en adapter, hvis der er forskelligt gevind. Du bliver nødt til bare at kaste dig ud i det.
Passer gevindet ikke, må du i gang med skydelæren, og måle ind- og udvendige gevinddiametre og måle gevindstigning.

Søren O
Det har ikke noget at gøre med om det fysisk passer sammen, det er spørgsmålet om elektronikken fungerer sammen.
Gds-manden: Hvad mener du om at elektronikken ikke passer sammen? Mig bekendt er der kun et signalkabel til en lysdiode i armaturet. Eneste funktion er at  man kan se om quookeren er i færd med at opvarme vandet. Egentlig totalt unødvendig.

Søren O
Annonce
Alt godt! Det spiller med nye fusion og gammel beholder. 
@detnyehjem.
Jeg har samme problem. Hvordan fik du du den nye hane på. Gevindet passer ikke helt til det gamle? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis