Bukket rionet?

Hej,

Jeg skal støbe nyt badeværelsesgulv, der skal armeres med rionet. Der indstøbes en sokkel, hvor rionetet skal bukkes op i. Jeg så denne her på YouTube hvor ca. 12 sekunder ind i filmen, kan man se han går med noget "færdig bukket" rionet som han binder fast til det der er lagt ud i forvejen.
Jeg har søgte på nettet, men det ser ikke ud til, at så noget bukket stykker er noget man kan købe. Eller er min Google-fu bare ikke særligt godt? Hvis ikke man kan købe så noget, (6mm, 15cm maske) er det nemt nok at bukke selv? Har aldrig arbejdede med rionet.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja 6mm rionet er nemt at bukke, du kan evt bruge et stykke rør som du sætter ind over, så har du bedre fat, det er lidt lettere synes jeg.

Er det ikke kun de ender der stikker ud du vil bukke, kan du bruge sådan en hjemmelavet gaffel her. (en passende stor rørtang kan også bruges)

Vi prøver igen, i morgen --
Læg en lægte, hvor bukket skal være og slå med en hammer bagpå.
Som Frisk skriver, lig dit rionet oven på en stor træ-stolpe af en art, så der er fri-plads nok under til du kan banke 15cm (eller hvad du nu har brug for) ned. Så er det ellers bare igang med den store hammer.
En stor rørtank, skiftenøgle, eller et stykke 1" vandrør på en meters penge, med en slidse lavet med en vinkelsliber ca. 40-50% igennem kan også bruges som alternativer, hvor du så bukker 1 rundjern ad gangen, ca. 15-20° ad gangen, til du har opnået din 90° vinkel.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis