Forskel på save??

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde egentlig lyst til at skrive noget spydigt.
Det er jo ret tydeligt at der er forskel på ting som motorstørrelse og klingediameter, ud over prisen.
Især diameteren er jo afgørende for hvor store emner der kan saves.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Af de tre, ville jeg vælge 254mm modellen, da det er monster trels ikke at kunne skære en 4x4 over med sin kap-sav, hvilket du ikke kan med en 216mm klinge.

Når dét er sagt, er jeg dog stor fortaler for at du køber en second hand Dewalt, Makita eller milwaukee kapsav i stedet for. De billige Metabo'er holder ikke til alverden.

 

Kommer vel også an på dine ambitioner:

Dit budget.

Hvor nøjagtig vil du arbejde.

Skære i vinkel om du vil korte emner af osv.

Størrelse på dine emner.

Vil du skære i smig.

Ja mange ting at skulle tage med i dine overvejelser.

Jeg er måske lidt miliø skadet kva' min udd.

Du får i de fleste tilfælde hvad du betaler for, en bruger (håndvækeren) skrev engang:

Græd en' gang når du anskaffer dig værktøj, og du vil sikkert ikke have mange kvaler med din rundsav efterfølgende.

Har selv haft glæde af at undlade det helt billige og det helt dyre, det har fungeret meget godt for mig.

Undtagelser er der selvfølgelig, eks.

Købte mig en billig bordrundsav godt nok i Aldi, en Powercraft (kineser maskine) ca. 400 - 500 Kr. jeg skilte den ad i alle dele, lagde delene op på en plade i den rækkefølge jeg demonterede rundsaven, skiftede alle møtrikker med låse møtrikker og fjederspændskiver hvor jeg syntes det ville være nødvendigt, & justerede alle slør/unøjagtighede væk.

Der var selvsagt nogle ting som ikke var helt godt, men vænnede mig til disse, når jeg tar' prisen i betragtning.

Men mener det også må gælde for din ønskede rundsav.

Har skåret køkkenbordsplade op til mit lille køkken med tilfreds stillende resultat, oma.

Har sidenhen skiftet lejer i motoren, en relativ nem øvelse.

Det tog mig en aften at få den til at spille max, og har haft megen glæde af den lille billige bordrundsav sidenhen.

Det bedste råd jeg kan give dig er: 

Se føl mærk hvordan saven føles, synes det er ret afgørende når der skal vælges nyt værktøj, uanset hvad du vælger.

Jeg ville aldrig købe uden jeg har gjort som oven for.

Held og lykke med dit valg.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis