VVS afløb

Hej LDS’ere
Hvordan får jeg forbundet bundventilen tilsluttet til afløbet hvis jeg samtidig skal have en form for knæk på (pga skuffer)
Jeg ved ikke lige hvilken slags rør jeg skal have fat i, da disse to 45 graders jo ikke har noget gevind på.
Takker.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan få en 90 graders vinkel i chrom, som passer på, - det har jeg selv brugt i samme situation med skuffer.
Overvej om dit problem kan løses ved at skære noget af det lodrette rør på det første billede. Det er formentlig ved badeværelse vasken øvelsen skal foregå.

fase
raf skrev den 27-08-2021 20:53:57

måske kan en fleksslange bruges ala denne:
https://www.vvs-eksperten.dk/kokken-vandlas-strainer-og-tilbehor-til-kokkenvask-kokkenvandlas-med-flexslange-4050mm-188860011

Dit lige rør med gevind skal normalt sidde direkte under vasken med gevindet.

 Ja det lige rør bør sidde lige under vasken, der er her problemet opstår, da der ikke er plads til det.
godt bud med flexslangen. Findes de med gevind til at skrue direkte på bundventilen?

Annonce
S. Fabrin skrev den 27-08-2021 22:36:02

Overvej om dit problem kan løses ved at skære noget af det lodrette rør på det første billede. Det er formentlig ved badeværelse vasken øvelsen skal foregå.

 Der er meget træng plads lige under bundventilen, derfor ville jeg gerne have alle rør en tak længere bagud (ind mod væggen), hvilket de to 45 graders rør hjælper med, problemet er så at de to ikke har gevind.

det lodrette rør og vandlåsen er der ikke plads til hvis det skal sidde lige under bundventilen
Her er måske løsningen. Prøv at søge på varenr. 930215569 hos en af vvs-forhandlerne.
Det er et afløbssæt der er ført bagud og med lodret vandlås. Passer på alm. 1 1/2“ bundventil.

Søren O
Søren O skrev den 28-08-2021 09:59:31

Her er måske løsningen. Prøv at søge på varenr. 930215569 hos en af vvs-forhandlerne.
Det er et afløbssæt der er ført bagud og med lodret vandlås. Passer på alm. 1 1/2“ bundventil.

 Ja det er præcis sådan noget jeg skal have fat i! Mange tak.

Er der nogen forskel på en vandlås til køkkenvask og badeværelse?
Jeg har fundet en som jeg påtænker at købe, men den hedder vandlås til køkkenvask, dog ser det ud til at den er 1 1/2” som jeg netop skal bruge 
Vandlås til køkken og bad må være ens - begge steder er afløbsvandet med urenheder.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis