Priser på muret hegn ... hvad vil være den billigste løsning

Jeg påtænker at få lavet en mur i stedet for alm hegn, Grunden vender ud mod meget befærdet vej og der har allerede været en bil på "besøg" i min have.

hvad vil være den billigste mulighed? Den skal være en 2-2,5 meter høj og omkring 50 meter lang.

PFH tak

Hej hej fra Novicen
"She believed she could, so she did"
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du søger priser, er det så gør det selv murerarbejde, eller firma, du søger priser på?

For et muret "hegn" er vel... En lang mur. Så der kan du vel ikke vælge så mange forskellige måder at gøre det på?

Mvh. Christian M
 

hvis der kommer biler på besøg. ( færdselsuheld) så hjælper en muret hegn ikke meget. Det er lettere at reparere et plankehegn så det ser nogenlunde ud bagefter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
50meter dobbbelt muret væg i 2.5 meter højde

sokkel beton 17m3 = 17000kr leveret
mursten ca 16000stk 3kr, stk 48000kr
leca blikke 33x19x49 2 lag 30.62 kr stk = 200stk = 6000kr
mørtel ca 1000kg per 1000sten dvs ca 22 bigbags af 700kr stk = 15400kr
ca 80 stk 25kg beton 40kr stk =3200 kr
materialer ca, 73000kr
diverse mur binder osv. 10000kr
murafslutning alu ca.5000kr

mener man siger en god mure kan ligge omkring 1000stk på en god dag, dvs sige 8dage arbejdsløn af 2 svende timer per dag. ca. 550kr = 70000kr

og så selv grave ud til sokkelen.

ca. 160000kr + minimum 10% budget overskridelse
Samt har ikke taget stillads med i prisen.

så pengene går hurtigt og kan godt være jeg regner forkert nogle steder, men tænker det giver en ca ide om hvor du er ender omkostning mæssigt.
Der er self rabat at hente ved sammen køb men tænker ikke murens tilbud er billigere.

Tak Mikkel, det giver bestemt en idé om budget. Det er ligefør jeg overvejer en voldgrav som min veninde foreslog i går   

Tak Jens, Det er bestemt en mulighed, det er jo også flot.

Hej hej fra Novicen
"She believed she could, so she did"
ev elmand skrev den 28-08-2021 09:11:51

hvis der kommer biler på besøg. ( færdselsuheld) så hjælper en muret hegn ikke meget. Det er lettere at reparere et plankehegn så det ser nogenlunde ud bagefter. 

Så er det bilens ansvarsforsikring der dækker skaderne uden økonomiske omkostninger for murens ejer.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis