har jeg haft besøg af termitter?!

Hej venner,
Jeg skal snart nedrive mit gamle skur og bygge nyt. I den forbindelse har jeg undersøgt jorden omkring de nuværrende nedgravet stolper.
Det er ingen overraskelse at stolperne er nedbrudte, men jeg er meget overrasket over at næsten alt jorden omkring stolpen er nedsunket/forsvundet.

Er dette normalt? Kan jeg frygte termitter i jorden?

Se på billederne og fortæl hvad I tænker?:)

Mange tak,
Anwar

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bænkebidere..............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Termitter lever ikke Danmark, så hvis du har haft besøg af dem, er du godt nok uheldig  
Som jeg ser det, går stolpen meget længere ned i jorden og er formentlig rådnet væk på samme måde hele vejen.
Derved er der jo forsvundet materiale og så er jorden efterhånden sunket med ned for at dække de hulrum som er opstået.
Det er mit gæt.

Kurt B. Andersen
ja, det havde jeg også regnet med, men synes dog at det er lidt vildt hvormeget jorden er forsvundet?
Kan der være andre årsager - jeg tænker mere at jeg skal bygge nyt skur næste samme lokation og vil gerne undgå dårlig fundament:(
Jeg har tænkt mig at støbe stolpebærer i beton så nedbrydning undgås denne gang....
Hvis du graver de gamle stolper væk, og så bruger hullerne til at støbe de nye stolpesko/punkt fundamenter i, så er du godt på vej.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis