Problemer med luft til vand pumpe

Hej alle

Jeg er blevet ejer af et hus med en luft til vand varmepumpe og dertilhørende gulv varme. Da jeg altid har haft fjernvarme er det meget nyt for mig, og jeg har derfor nogle spørgsmål.

Det er et to plans hus på 153 m2 fra 1924, som er totalt istandsat og isoleret. Varmepumpen er en Copmax og den er med Carol PLC styring. Der er 4 gulvvarme kredse med seitron termostater i hvert rum.

Jeg har undret mig over, at der ikke kom gulvvarme på nogen steder i huset, på trods af temperaturen faldt udenfor. Alle termostater skruede jeg op på 25 grader, uden at det blev varmere.

Jeg fandt så en vejledning til Carol PLC styringen (se vedhæftede billede). Da jeg først kiggede på styringen var AC status (heat): ON og HW status: OFF

Jeg satte så HW status på ON, og straks begyndte der at komme varme på. Efter ca. 1 time, meldte den så fejl AL19, som så vidt jeg kan læse mig frem til er en høj tryks alarm.

Mit spørgsmål: Hvad betyder HW status helt præcist? Og har det været meningen, at den skulle være på OFF til starte med?

Jeg er fuldstændig rookie på dette område...
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ovennævnte varmepumpe forhandles af VVS-Eksperten, på deres hjemmeside kan du bl.a. finde manual.
Fejl AL19 betegnes som alvorlig i manualen.
Det bedste vil være at tage direkte kontakt til VVS-Eksperten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis