Hjælp - hjørne på anneks er vredet

Jeg har virkelig brug for et godt råd her, for det ser ud til at hjørnet på mit anneks har vredet sig. I den forbindelse er jeg nysgerrig efter at finde ud af hvorfor det er sket og naturligvis - vigtigst af alt - hvordan kan jeg reparere det. Vedlægger et par billeder, for det viser mere tydeligt hvad problemet er

på forhånd tak 🙏


/Inger

Jeg har virkelig brug for et godt råd her, for det... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan sagtens være tilfældet Kurta, men bemærk at også sømmet på nabobrættet som ud fra billedet at dømme sidder korrekt stikker en smule ud. Det bestyrker mistanken om at fugt spiller en rolle.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Kurt
Du har ret. Billederne er kun fra den ene side, for det er på billederne meget svært at se, at den anden side også er lidt vredet, for den er ikke på samme måde gået fra. Jeg tog simpelthen af den grund ikke billede af den side. Prøver lige at krydschecke i morgen. Så kan jeg lægge et billede op af det. Det er ho selvfølgelig også en mulighed når træet jo arbejder. 

/Inger

Nå, så fik jeg pillet af og kigget på det. Det er “kun” brædderne, der er pilskæve - og det viste sig, at de faktisk var mere skæve på den anden side af hjørnet. Jeg har prøvet at gøre dem lidt fugtige og har sat dem i et par skruetvinger. Er der nogen, der har andre ideer til at rette dem, hører jeg gerne. Har pt ingen anelse om, hvorvidt de kan genbruges, men vil gøre et forsøg 😊
Jeg var lidt overrasket over, at der ikke står en lodret bjælke i hjørnet, men det gør der ikke - der er ikke en bjælke skjult under isoleringen. Den står først 5-7 cm inde i strukturen. Med synes lige at I skal se det. Heldigvis ikke fugt i den underliggende konstruktion 👍

/Inger

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også