Delta variant ties ihjem af danske medier?

Jeg kom tilfældigvis til at zappe hen på norske nyheder på TV.

Der var en nyhedsudsendelse, hvor der var de her "rulletekster" i bunden, hvori der stod at der er opdaget 10 tilfælde af en ny mutation af Deltavarianten i Danmark !

Men jeg ser det ingen steder nævnt i danske medier ?

Tier man det ihjel, for at undgå fornyet "Corona-panik"?
Jeg kom tilfældigvis til at zappe hen på norske... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Zigzag tilhører tilsyneladende det segment der hopper på den første og bedste røverhistorier helt uden kildekritik. For at slå fakta fast med syvtommersøm:

1: Lyt kun til kilder hvor påstande tydeligt kan verificeres. Desværre er der flere sølvpapirhatte end fagfolk.

2: Et overfladisk kendskab til smittespredning er ikke grundlag nok til at fremskrive et skræk scenarie. Der har lægmand et særligt ansvar for ikke at sprede fake news, men også her er der et flertal af ignoranter.

3: Der skal være tungtvejende sundhedsmæssige grunde til ikke at blive vaccineret. Grundene kan kun det sundhedsfaglige personale redegøre for. Glem derfor sølvpapirhattene på de asociale medier som eksempelvis Facebook.

4: Bliver man smittet med Covid-19 selv om man er vaccineret, hvilket er muligt, er sygdomsforløbet markant mildere.

5: Uvaccinerede udgør desuden en markant større risiko for at være raske smittebærer.

Zigzag oplyser han/hun snart fylder 40år. Med mindre der som nævnt er tungtvejende grunde til han/hun endnu ikke er vaccineret, udsætter han/hun sig for en større smitterisiko når alle samfundets Corona sanktioner snart ophæves.

Selv om andre og jeg endnu engang forsøger kun at bringe fakta på banen, har jeg ikke den store tiltro til at det påvirker Zigzag. Han er dømt til evig vandring i uvidenhedens mudderpøl som forhaler flokimmuniteten.

Jeg overtræder muligvis retningslinjerne om at tale pænt til andre. Det gør jeg bevidst fordi det videre forløb i den nuværende sygdomsbekæmpelse gælder andre menneskers liv og helbred som af sundhedsfaglige grunde ikke kan vaccineres.

Dumhed kan aldrig retfærdigøres som gyldig grund til at udsætte svagelige eller kronisk syge medborgere for smitterisiko.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du skal ikke være bange for at få den lille nål i skulderen.
Jeg har efter mit første stik kun oplevet at min wifi blev bedre...
Da jeg fik mit andet stik, var wifi forbindelsen blevet så god at jeg bare behøvede at tænke på en pizza, så kom de med den.
Så for mig har der ikke være nogle bivirkninger, nærmest tværtimod... Bill Gates lille chip har gjort mig i stand til at skive dette indlæg ved bare at tænke det, så vaccinationen har givet bedre plads på skrivebordet, da tastaturet simpelthen er blevet smidt ud.

Der kan muligvis optræde ironi i ovenstående tekst.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
      
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis