Delta variant ties ihjem af danske medier?

Jeg kom tilfældigvis til at zappe hen på norske nyheder på TV.

Der var en nyhedsudsendelse, hvor der var de her "rulletekster" i bunden, hvori der stod at der er opdaget 10 tilfælde af en ny mutation af Deltavarianten i Danmark !

Men jeg ser det ingen steder nævnt i danske medier ?

Tier man det ihjel, for at undgå fornyet "Corona-panik"?
Jeg kom tilfældigvis til at zappe hen på norske... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Zigzag! Stop med at hyperventilerer og afvent de officielle udmeldinger i stedet for at ryge ud af en tangent.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Zigzag skrev den 27-08-2021 02:02:44

Ja jeg er enig i at men ikke skal lave storm i et glas vand. a, ogdet ska

Finder det bare påfaldende at norske medier skriver om hvad der sker i Danmark vedr Corona,o..0g det så ikke er nævnt med et eneste ord i den danske presse/medier ....

De virker mere bekymrede genrelt for  corona, end os, vi åbner skoler, og sender enkelte sogn hjem igen og det skal også sttoppe kun Corona Psitive skal hjem, ikke nære personer som fx i en skole klasse.
Der er så lige kommet en ny variant som ingen i Danmark taler om, skal vi ud i en ny krise med nedluker  bliv hjemme, du må kun gå ud hvis det er for at købe vand eller mad `?
0

 Stop dig selv! Du forfalder til konspirationsteorier ved at deducere at fordi du ikke kan finde en nyhed, må det være fordi nogen bevidst holder det hemmeligt. Som Karl Smart også citerer var den på tv 2 igår. 

Det nye variant blev rigtig nok fundet her i  DK men det var en fredelig mutant som er gået i sig selv igen , den 10 sep , ophører alle restiktioner her i DK , men til zig zag , hold  sølvpapirhatten inden for rækkevide.................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Okay jeg håber i har ret.

Især fordi jeg fylder 40 år den 13 September, og vil gerne overleve det inden jeg dør PGA Corona .

At man ophæver alle restriktioner er for mig en gåde. Når man hver eneste dag kan se fx på tekst TV at fx 1000 er smittede, 100 indlagt og 5 døde som følge deraf.

Bevares der dør mennesker hver dag på hospitaler og sygehuse, men så er det af mange forskellige grunde.

Synes slet ikke man kan kalde pandemien for "overstået" og åbne op for alt fra skoler til svømmehaller og kirker.

Jeg er fx ikke engang testet, men har også holdt mig næsten 100% isoleret i alle de 1½ år det va er snart

Hvis du tror at der ikke fortsat vil være smittede, selvom vi ikke lukkede op, tager du fejl, selvom du er vaccineret, kan du stadigvæk godt blive smittet og bringe den videre, forskellen er blot at du ikke bliver så så syg af den - er jo også derfor størstedelen sf de indlagte ikke er vaccineret, og under 40feks, nok den gruppe af mennesker der ikke mener de bliver syge, og fravælger dermed vaccination. Antal døde om dagen behøver strengt taget ikke være PGA. corona, de har bare virussen i har sig.. det hedder også død med corona, og ikke af corona i statistiker..
De der er vaccineret kan selvfølgelig godt blive smittet med covid men det sker meget sjældent , men det er et meget let og kort forløb , vaccineret kan også godt smitte videre i en meget kort tid , modsat folk der ikke er vaccineret som kan smitte i meget lang tid , og dem der er døde med covid er død på en intensiv afd i en ventilator , SSi har slået fast en gang for alle at det covid der dræber ..

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 , og dem der er døde med covid er død på en intensiv afd i en ventilator ,

 Det er nu ikke en helt rigtigt påstand. 

I de opgørelser der er lavet bliver folk registreret som døde af Covid hvis de inden for 30 dage er registreret som smittede. Jeg siger IKKE at corona IKKE kan medføre døden men iblandt de dødsfald der er tilskrevet Covid er der også folk der har fået Covid men er død af anden årsag herunder folk der er meget syge af andre årsager og så har været uheldig af få corona oveni.
Efter SSI opgørelser har lige knap 340.000 danskere været smittet med Covid på nuværende tidspunkt og der er 2.568 danskere der er døde med covid. Ud af de 2.568 havde de 2.060 personer (80 pct) andre underliggende sygdomme. 2261 af de døde personer (88 pct) har været over 70 år.
Der er "kun" 11 personer under 50 år (0,4 pct af de døde) der er død med Corona hvor personen ikke i forvejen havde en underliggende sygdom.

https://covid19.ssi.dk/overvagningsdata/ugentlige-opgorelser-med-overvaagningsdata
Godt med en fornuftigt forklaring, Hensan, som jeg snart ikke længere orker at komme med. Utroligt at folk bliver ved med at være politisk korrekt skræmt fra vid og sans.

Med venlig hilsen
ktm

 

Zigzag skrev den 27-08-2021 19:10:50

Okay jeg håber i har ret.

Især fordi jeg fylder 40 år den 13 September, og vil gerne overleve det inden jeg dør PGA Corona .

At man ophæver alle restriktioner er for mig en gåde. Når man hver eneste dag kan se fx på tekst TV at fx 1000 er smittede, 100 indlagt og 5 døde som følge deraf.

Bevares der dør mennesker hver dag på hospitaler og sygehuse, men så er det af mange forskellige grunde.

Synes slet ikke man kan kalde pandemien for "overstået" og åbne op for alt fra skoler til svømmehaller og kirker.

Jeg er fx ikke engang testet, men har også holdt mig næsten 100% isoleret i alle de 1½ år det va er snart

 Træk lige vejret og slap lidt af.
Dør inden den 13? WTF. Sorry men det er simpelthen det dummeste indlæg der længe har været på sitet.
Jeg er blevet testet en del gange, har også fået mine 2 stik. Har ikke været smittet, har ikke haft nogen bivirkninger efter vaccinen, jeg er ikke blevet grøn eller hvad du nu ellers mener zigzag, så slap lige af. Tag dine stik og kom så lidt ud i samfundet igen. Du trænger vist til at møde andre mennesker irl. 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis