Bolig køb og økonomi.

Jeg går med en bolig drøm i maven, men hvad skal der egenligt til ?

Jeg har desværre ikke en rig kæreste eller kone, så det bliver kun mig. Jeg har hidtil anset det for urealistisk, men bare for sjov søgte jeg på huse under 500.000 kr. og de findes faktisk til under 200.000 kr !

Ganske vist noget gammelt lort et uatraktivt sted, for det meste på Lolland, men der er også enkelte som er tæt på min "hjemstavn".

Hvordan kan man finansiere sådan et køb ? Der står typisk fx 20.000 kr i udbetaling. Det er jo faktisk mindre end man skal bruge blot til indskud i en lille lejlighed ?

Men så ville jeg kunne købe lige med det samme ?

Eller hvad hvis jeg sparer de 200.000 sammen i løbet af et par år, eller kan ligge 50.000 i udbetaling?`

Hvis jeg betaler hele huset kontant, er mine eneste faste udgifter til "husleje" dermed så ting som el vand og varme?

Er helt grøn til det mede boligmarkedet så der er sikkert en masse jeg har overset ?

Er tvangsauktioner en god idé?

Og ikke mindst, hvis man skylder i SKAT, vil de så i så fald straks begære huset på tvang, eller blot gøre udlæg i det, hvad det så end betyder i praksis?

Jeg går med en bolig drøm i maven, men hvad skal... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Steensen, selvom man har 700.000 kr. i hånden er der stadig en restsum, som skal betales. Det vil kreditforeningen have garanti for kan lade sig gøre, så der bliver beregnet om rådighedsbeløbet er stort nok. Er det ikke tilfældet, bliver der ikke bevilliget et lån. 

fase
Hvis man er på kontanthjælp, kan det selvfølgelig ske, at man bliver afvist, idet man ved, at der vil blive gjort udlæg i ejendommen, idet man ikke både kan få kontanthjælp og besidde væsentlige midler. Mon ikke det med den forklarede familiestruktur er forklaringen?

Med venlig hilsen
ktm

 

Steensen skrev den 27-08-2021 11:57:55

I dagens danmark, så SKAL man have realkredit ind over, da det er dem der skal lave diverse godkendelser på om man kan sidde finansielt i huset. Også selvom man kan smide hele prisen i "kontanter" (indestående på en bank-konto). Kommer du med cool cash, så bliver du afkrævet dokumentation for hvor pengene stammer fra.
Og hvis du har så stort et indestående på kontoen, så gå for f..den da til skat og få lukket dét mellemværende først.

Så JA
få afviklet din gæld, og kig på ejer bolig bagefter.

 Det  er den her påstand fra fra Steensen jeg har svært ved at tro på. Hvis du overføre pengene til sælger og huset er betalt vil det jo først være når du evt ikke kan betale dine udgifter at der sker noget men eftersom kreditforeningen ikke har penge til gode skal de vel ikke sidde og dømme om man kan betale sin el, ejendomsskat eller andet.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
S. Fabrin skrev den 29-08-2021 11:40:13

Steensen, selvom man har 700.000 kr. i hånden er der stadig en restsum, som skal betales. Det vil kreditforeningen have garanti for kan lade sig gøre, så der bliver beregnet om rådighedsbeløbet er stort nok. Er det ikke tilfældet, bliver der ikke bevilliget et lån. 

 Hun sidder i et hus som hun sælger for 2.7 nu, alene, men kan ikke få lov til at købe noget nyt pga. deres fnidder fnadder med reakredit reglerne, så de vil ikke engang give hende en forhånds godkendelse til 2.0


 

Annonce
Ja men  hvad er netto provenuet. Hun sidder formodentlig ikke gældfrit i huset.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 29-08-2021 18:18:57

Ja men  hvad er netto provenuet. Hun sidder formodentlig ikke gældfrit i huset.

Nu skulle det her ikke være en udpensling af min bekendtes situation, men blot en information om, at de satans realkredit institutter har fået for meget at sige.


 

Nej det er fair nok men du fremsætter en påstand som jeg endnu ikke har set underbygget. Pt er det på anekdote plan. Om realkredit institutterne har for meget at sige, det ved jeg ikke. det er trods alt andres penge som lånes ud.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Selv om hun måtte ende op med et provenu på 700.000 vil hun aldrig som enlig moder med en større børneflok blive godkendt til at købe et hus til 2 mio. kr. Hun ville skulle tumle en gæld på 1.3 mio kr. + mindst 100.000 i div omkostninger. Det er dømt til at gå galt.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis