Bolig køb og økonomi.

Jeg går med en bolig drøm i maven, men hvad skal der egenligt til ?

Jeg har desværre ikke en rig kæreste eller kone, så det bliver kun mig. Jeg har hidtil anset det for urealistisk, men bare for sjov søgte jeg på huse under 500.000 kr. og de findes faktisk til under 200.000 kr !

Ganske vist noget gammelt lort et uatraktivt sted, for det meste på Lolland, men der er også enkelte som er tæt på min "hjemstavn".

Hvordan kan man finansiere sådan et køb ? Der står typisk fx 20.000 kr i udbetaling. Det er jo faktisk mindre end man skal bruge blot til indskud i en lille lejlighed ?

Men så ville jeg kunne købe lige med det samme ?

Eller hvad hvis jeg sparer de 200.000 sammen i løbet af et par år, eller kan ligge 50.000 i udbetaling?`

Hvis jeg betaler hele huset kontant, er mine eneste faste udgifter til "husleje" dermed så ting som el vand og varme?

Er helt grøn til det mede boligmarkedet så der er sikkert en masse jeg har overset ?

Er tvangsauktioner en god idé?

Og ikke mindst, hvis man skylder i SKAT, vil de så i så fald straks begære huset på tvang, eller blot gøre udlæg i det, hvad det så end betyder i praksis?

Jeg går med en bolig drøm i maven, men hvad skal... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I dagens danmark, så SKAL man have realkredit ind over, da det er dem der skal lave diverse godkendelser på om man kan sidde finansielt i huset. Også selvom man kan smide hele prisen i "kontanter" (indestående på en bank-konto). Kommer du med cool cash, så bliver du afkrævet dokumentation for hvor pengene stammer fra.
Og hvis du har så stort et indestående på kontoen, så gå for f..den da til skat og få lukket dét mellemværende først.

Så JA
få afviklet din gæld, og kig på ejer bolig bagefter.

 

Hvor står det henne at realkredit skal hen over et salg. Det er vel ikke noget til hindre for at jeg kan financere salget af mit hus med et ejerpantebrev. Men en advokat og noget forsikring slipper jeg ikke for.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ja Zigzag har da været ret aktiv i de 6 uger han har været tilmeldt sitet, men er det ikke første gang han vil købe hus.
Tror han bliver forvekslet med en anden, som underligt nok har været helt tavs, siden Zigzag er kommet på.

Søren O
Tusse67 skrev den 27-08-2021 21:14:15

Der er en udbredt opfattelse af at Zigzag er fuerzzz1 i nye klæder.

 Efter min bedste overbevisning, så er det en og samme person


Mvh. Christian M
 

kovas skrev den 27-08-2021 18:40:43

Hvor står det henne at realkredit skal hen over et salg. Det er vel ikke noget til hindre for at jeg kan financere salget af mit hus med et ejerpantebrev. Men en advokat og noget forsikring slipper jeg ikke for.

 Det står ikke skrevet så jeg kan give dig et link, men jeg kender en person der har 700k disponibel til huskøb, og hun kan ikke få lov pga. realkreditten ikke kan godkende hende efter gældende lov, til trods for hun kan stort set betale huset kontant.


 

Det lyder højst mærkværdigt at man ikke kan købe et hus for sine egne penge. forudsat hvidvask loven er overholdt. jeg har prøvet at google det men der kommer kun hit med hvor meget man kan låne osv. jeg kan gå til en bilforhandler og købe en ny bil og overføre pengene fra min konto.Jeg ville meget gerne se den lovgivning.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det her konkrete eksempel er en nu enlig mor, der er gået fra kæresten. Hun købte huset alene da de flyttede sammen, og med sammenbragte børn var de oppe på 5, og fik en sammen så 6 i alt.
Nu står hun alene med 3 dele børn, hvor de 2 er flyttet til deres far, så weekend børn, og så har hun den mindste selv.
Hun har så fået solgt det hus de sammen købte, og kommer til at stå med 700k "i hånden". Men de ejendomsmæglere hun har været ved, har alle sagt de nye regler siger, at realkreditten skal ind over og "godkende" økonomien (de har standard software til formålet), men pga. hun nu er enlig mor til 3 dele børn, vil ingen have noget med hende at gøre, hendes økonomi er ikke "sund nok", selvom hun kan smide 700k til det næste huskøb...

 

Steensen skrev den 29-08-2021 10:14:15

 Det står ikke skrevet så jeg kan give dig et link, men jeg kender en person der har 700k disponibel til huskøb, og hun kan ikke få lov pga. realkreditten ikke kan godkende hende efter gældende lov, til trods for hun kan stort set betale huset kontant.

 Undskyld mig, men der vil jeg gerne vædde en kølig på, at du er blevet bundet en historie fra de varme lande på ærmet.


Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis