Sløjfning af garageport med gasbeton

Hej gode LDS’ere
Jeg har tidligere spurgt til råds med gode indslag, så nu prøver jeg igen.
Jeg skal lukke et hul efter en garageport. Rummet skal fra start bruges som hobbyrum, men på sigt ønsker jeg måske at inddrage som bolig.
Hvordan ville I gøre det? Jeg forestiller mig at bygge en mur op med gasbeton og så nogle vinduer i.
Kan man bruge H+H cellblok, eller skal man op og bruge deres thermoblok som koster 5 gange så meget?
PFT.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først og fremmest, skal du huske der er MEGET anderledes krav til bygningen når det er til bolig frem for skur/garage, hvorfor du skal have fat i din kommune for at finde ud af, om du overhovedet på inddrage din tidligere garage til bolig (belægnings procent), og derefter, så skal du igang med den helt store omgang efter-isolering hvis det skal opgraderes til bolig. Så er det næsten sikkert på forhånd, at det vil være billigere at rive garagen ned, og bygge helt ny tilbygning, med mindre det er en muret garage der allerede er hulmurs isoleret m.m.

 

Hej Steensen
Der er tale om en bygning, som i forvejen er isoleret da resten af bygningen blev brugt som lageropbevaring tidligere. Der er også lagt gulvvarme i den anden del af bygningen. Garagen bliver nu brugt som træningsrum, men vi ønsker at lave den til hobbyrum efter nutidens energistandard. Der vil også blive lagt enten gulvvarme eller radiatorer.
Brugen bliver dog ikke ændret, hvorfor den ikke endnu skal inddrages som bolig. Men på sigt kan den bruges som lejlighed til teenagere eller Bn’B.
Håber det giver mening?
Hvis du vil inddrage det senere, skal det opfylde samme krav, som hvis det var et nybyggeri. Ydervægge skal have en u-værdi på højest 0,30, så celblokken på 36,5cm kan bruges, da den er på 0.27

 

Hvor kan man læse sig til at u-værdien ikke må overstige 0,30?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis