Etablering af hæk

Min hæk skal fjernes pga. et byggeri bag mit hus. Efter den er blevet fjernet, hvad koster reetableringen af sådan en hæk så? Firmaet er villige til at lave et hegn i stedet, hvis pris forskellen ikke er alt for høj, så vil gerne vide hvad niveau det er på, hvis man skal lave en ny hæk. Den er 25m lang og 40-50cm bred

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det prisen for en hæk i fuld højde vel ca 1,6 meter eller blot en alm lav hæk?
Hvad vil du helst have, hæk eller plankeværk?
Et plankeværk kan jo også have vidt forskellige priser alt afhængig af hvilken slags det skal være...

MVH Njord
njord skrev den 24-08-2021 14:07:29

Er det prisen for en hæk i fuld højde vel ca 1,6 meter eller blot en alm lav hæk?
Hvad vil du helst have, hæk eller plankeværk?
Et plankeværk kan jo også have vidt forskellige priser alt afhængig af hvilken slags det skal være...

Jeg tænker det skal være for en hæk omkring samme højde, måske 1,4-1,6mm når den er plantet eller hvad man nu lige får hen. Det er ikke så vigtigt om den er præcis, bare den ikke kun er 20cm.

Det er netop pga hegnet jeg er interesseret i en ca. pris for hækken, for hvis de kun vil sætte et billigt flethegn op fra jemogfix, så vil jeg hellere have en hæk igen.

Jeg vil helst have et komposithegn, når nu de alligevel er i gang, men det koster så også 50-60k inden det er sat op tænker jeg

En "færdighæk" af liguster med en højde på 150-180cm koster i hvert fald lige så meget som et komposithegn, og nok også mere end det. Du skal huske på, at en færdig hæk skal plantes et sted, hvor den optager plads i adskillige år, og i hele perioden er der arbejde, vanding mv., inden den skal gaves op og plantes igen ved en kunde. Dermed er der meget arbejde med at dyrke færdighæk, hvorfor den kan blive meget dyrere end man lige regner med!

Hellere leje end at bo på gaden.
Hurtig søgning på nettet, viser en enhedspris på 140-160cm ligusta planter ligger omkring 200-250kr pr plante som "bar rod", og da du skal sætte 4-5 planter pr meter, så koster ny hæk i samme højde, som vil blive relativt hurtigt tæt (2-3 år), 1000-1250kr pr meter. Det kan man lave meget hegn for.

Takker, kan godt se det også løber op, men et komposithegn koster stadig næsten det dobbelte før det er sat op og alt. Må se om jeg kan finde nogle alternativer

Annonce
Du skal bare kræve hvad du vil have, ellers må de lade hækken stå.
Ps. havde et gammelt lorte æbletræ en entreprenør kom til at fælde i samme forbindelse, det blev vurderet til kr. 50.000,-
Din hæk..! For der findes jo som udgangspunkt både fælles- egen- og indre hække. Jeg går ud fra det er med din accept. at byggefirmaet fjerner hækken. En prisbillig (ofte gratis) måde at få en ny hæk i fuld højde, er at grave en tilsvarende ligusterhæk op andet steds.  
larsen56 skrev den 24-08-2021 17:17:06

Du skal bare kræve hvad du vil have, ellers må de lade hækken stå.
Ps. havde et gammelt lorte æbletræ en entreprenør kom til at fælde i samme forbindelse, det blev vurderet til kr. 50.000,-

Tror ikke det bliver bedre af den grund. Den vil uden tvivl blive beskadiget hvis ikke de fjerner den og så kan de reparere på den bagefter, hvilket nok ikke giver det bedste resultat. Nu har de helt frivilligt tilbudt at fjerne hele hækken, selvom de kun har brug for halvdelen og plante en ny eller tilbyde et hegn af en art. Men det skal selvfølgelig være noget i samme prisklasse, derfor mit spørgsmål :)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis