Holde ledning over gulvet imens der støbes

Hej alle

I forbindelse med at vi er ved at anlægge køkken i hvad der engang var stuen, skal vi på torsdag have støbt gulvet i beton (~2-3 cm i højde).

Elektrikeren har lagt kabler til det nye køkken og til den nye koge-ø der skal stå midt i det hele.
Når gulvet bliver støbt skal el-ledningen til koge-øen støbes med og skal så ellers holdes over gulv-niveau imens støbningen pågår.

Men med hvad...
Jeg holder ledningen nede med kabelbøjler, men jeg kan ikke lure hvordan jeg holder resten af el-ledningen oppe.

Et åbent bordben, der skrues fast i det eksisterende gulv (som også er beton) ?

Jeg ved ikke hvad jeg skal google for at komme frem til hvad jeg leder efter... Ved du?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan skrue en stump lægte fast i undergulvet der hvor kablet skal komme op af gulvet. Så binder du kablet fast til lægten med snor, strips, ledning, strømpebukser, halstørklæder eller hvad der ellers kan vikles rundt om for at holde kablet oppe.
Det hele skal jo fjernes igen når gulvet er støbt   
I øvrigt behøver du ikke at holde kablet nede med bøjler, det skal vægten af gulvet nok sørge for. Bare det ligger "fast" på gulvet uden nogle kinker.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
kovas skrev den 24-08-2021 14:07:36

Kan du ikke binde den fast i en krog i loftet?

 Der er lige sat gipsloft op, så derfor havde jeg ikke loftet med i mine overvejelser... Jo, selvfølgelig kan jeg det.

PinkHenrik skrev den 24-08-2021 14:06:10

Du kan skrue en stump lægte fast i undergulvet der hvor kablet skal komme op af gulvet. Så binder du kablet fast til lægten med snor, strips, ledning, strømpebukser, halstørklæder eller hvad der ellers kan vikles rundt om for at holde kablet oppe.
Det hele skal jo fjernes igen når gulvet er støbt   
I øvrigt behøver du ikke at holde kablet nede med bøjler, det skal vægten af gulvet nok sørge for. Bare det ligger "fast" på gulvet uden nogle kinker.

 Tak for svar og for et godt forslag. Det synes så åbenlyst, men jeg er blind for de åbenlyse løsninger.. åbenbart.

Et stykke træ på tværs af rummet mellem de to vægge kan også klare opgaven, og så en snor (eller hvad du nu vælger) som bindes mellem træet og ledningen.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis