Gulvvarme kan ikke slukkes

Jeg bor i et parcelhus fra tresserne, jeg købte huset i 2018. Gennem det sidste 1,5 år har gulvvarmen i badeværelset været svingende; først virkede den fint og kølede ned næsten med det samme, sidste sommer kunne den slukkes, men det tog en halv dag før at gulvet var koldt. Der har nu været slukket for varmen siden foråret, men på trods af at termostaten (eller hvad den kaldes, på billedet) står på 0/slukket, så er der fuld knald på gulvvarmen.

Hvad kan der være i vejen?

På forhånd tak :)
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det må være føleren (der ligger i gulvet) eller termostaten der er galt med. 

Søren O
Søren O skrev den 23-08-2021 22:54:11

Det må være føleren (der ligger i gulvet) eller termostaten der er galt med. 
Tak, Søren. Jeg håber så vitterlig ikke, at det er føleren, den er galt med :(

Jeg tror da at de fleste følere er sat ned i et elektrikkerrør, så føleren er let at skifte.

Søren O
Søren O skrev den 23-08-2021 23:16:01

Jeg tror da at de fleste følere er sat ned i et elektrikkerrør, så føleren er let at skifte.
Jeg må spørge rundt omkring :) Er ikke handykvinde og bor alene. 

Det lyder til at være termostaten, variostaten (dreje knappen) eller relæet der er defekt.
Fat i en elektriker nu du ikke selv har fingrene skruet korrekt på til dette formål.

Annonce
Der er størst sandsynlighed for, at det er reguleringen, der er defekt. Så du skal have en elektriker til at se på det.

fase
Jeg får fat i smed og ekektriker. Tak for hjælpen 😃
Det er kun elektrikeren, du skal have fat i

fase
Du skal kun kontakte en elektriker fordi din gulvvarme ikke er vandbaseret men elektrisk 

"AUTOELEKTRIKEREN"
Nu er det ikke gulvvarme du har men varme i gulvet , det er elvarme og det er meget dyrt at bruge , du burde kunne slukke for det ved at afbryde hovedafbryderen  .

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis