Kan jeg bruge en Wavin telestat på et LK cq gulvvarmesystem?

Kære alle,
Min styreboks til min gulvvarme er stået af. Det er et gammelt LK Cq system, der ikke længere produceres. Jeg håber at kunne nøjes med at skifte styreboks, telestat og trådløse rumtermostater, men lade resten af systemet blive. MEN jeg er i tvivl, om man sådan bare kan kombinere mærkerne? Helt konkret: Om en Wavin telestat passer til en LK Cq system? Umiddelbart ser det det jo ret ens ud. Og tænker det ville give mening (i hvert fald for forbrugeren), hvis de var underlagt en standard. I kan se den gamle telestat på billederne.
bh Thomas

Thomas
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Diameteren der hvor telestaten skal gå på (sidste billede) måler forresten 22mm i diameter.

Thomas
Det kan den, så vidt jeg kan se. Det er dette sæt, jeg påtænker at købe: https://www.billigvvs.dk/wavin-ahc-9000-traadloes-styring-inkl-rumtermostater-og-telestater-til-2-kredse-2189629?gclid=Cj0KCQjwjo2JBhCRARIsAFG667WIo-erBlifxjz3EV7n25VhMaHAfoF_nro1JVHIz3_f5NPEWRSp_BEaAsvsEALw_wcB

Thomas
Den du linker til er kun til 2 kredse, så hvis du ikke har flere end 2 kredse, var det så ikke en idé at skifte telestaterne ud også, nu hvor du alligevel er igang med at skifte elektronik ud?
Men jo, jævnfør dokumentationen så bruger den wavin også 24v telestater.

 

Jo, det tænker jeg, at jeg gør - så er det hele nyt. Nu har jeg bestilt et Wavin system, så krydser fingre for, at det virker :-)

Thomas
Annonce
Hej Thomas
Jeg står i samme situation som dig - havde du nogle problemer med skif
Nix. Der var ingen problemer. Dog var der en lille plastik converter (en plastikring) på den gamle telestat, jeg skulle bruge for at montere de nye. Dem havde jeg heldigvis ikke smidt ud 😊

Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis