Går gulvet videre under karmen?

Hej, vi påtænker at fjerne en dør + karm i huset, for at åbne mere op, og spørgsmålet går på, hvorvidt vi kan forvente at parketgulvet fortsætter under karmen? Når vi kigger på gulvet ser det umiddelbart ud til at flugte helt perfekt på begge sider af karmen (der hvor der er kommet lidt afstand imellem stavene), men kan vi nødvendigvis bruge det som "bevis" for at det rent faktisk er gennemført, eller er vi nødt til at fjerne karmen for at kunne finde ud af det? Huset er opført i 1964 som del af et "projekt område", hvor de gamle der stadigvæk bor i området, siger at der "ikke blev sparet på noget", hvis det hjælper med nogle tvivler :-)

PS Gulvet mellem gang og stuen flugter på ingen måde (rummet øverst i billedet, hvor gulvet er væsentlig lysere pga. anden overflade behandling)

Vh Stig
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at fjerne en af fejelisterne (de trekantede) så kan du muligvis bedre se det.
Jeg synes det ser ud som om gulvet er gennemgående..

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Meget arbejde for mikroskopisk ændring.

Du kan være heldig at dørtrinnet slet ikke sidder fast, men at du bare kan løfte det op, og så kan du nemt se hvad der er under det.

Hvis gulvet er gennemgående så er der jo nok tale om en let gipsvæg. Dvs at du efter at have nedtaget karmen vil skulle bygge en ny karm af træ for at lukke for vægkonstruktionen.

Det må dreje sig om få cm hvis overhovedet det hvor meget mere der bliver åbnet efter operationen. Men i får selvfølgelig et glat gulv.

Man kunne overveje kun at fjerne dørtrinet og ikke karmen. Mindre arbejde med nærmest samme effekt 

Ask
Hvis du et sted på gulvet kan måle længden på et helt bræt skal det jo passe med dem eller det som løber under døren. Der er et bræt midt under som samles med i det andet rum. Jeg synes det ser for koret ud:

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Hvis man ser på farvespillet på de enkelte stave, ser det klart ud til at være gennemgående.
Men hvis der har siddet en dør i +50 år, så vil der ganske sikkert være farveforskel hvor bundstykket har siddet. Så lige meget hvad, skal der gøres noget ved gulvet, hvis døren fjernes.
Jep som jens skriver der vil være meget stor forskel i nuancen. Jeg ved ikke om man kan behandle/udjævne det på nogen måde. Tænk samme scenarie som hvis man piller et maleri ned der har hængt i mange år.

Og du vil efter at have fjernet dørtrinnet også have huller ind i siderne af karmen nederst - det fik jeg i hvert fald efter jeg fjernede dørtrin og lavede gennemgående gulv. Har endnu ikke fundet på en god løsning på, hvordan det repareres...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også