Hvad sker der med min kompressor?

Jeg har min 15 år gamle integrerbare Electrolux-fryser ude af køkkenskabet, fordi der skal ske noget omrokering af køkkenet, og ser i den forbindelse noget underligt med kompressoren bagpå.

Et af metalrørene er smurt ind i noget klistret hvidt stads, som kunne ligne en smeltet gummi-isolering eller strømpe, der har været omkring røret. Det klistrer meget, så jeg tror ikke noget er smeltet grundet varme, fordi så ville det vel være hårdt nu, da det er koldt.

Mit bedste bud er, at det blot er ved at forgå / opløses, som noget gummi er kendt for at gøre.

Men hvad var denne "isolering" godt for? Skal jeg være bekymret? Skal jeg rengøre det og genskabe en eller anden form for isolering?

Her er fryseren:

Her er røret det drejer sig om (det med hvidt stads og grønt ir):

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis