Husvandværk

Hej,

Jeg har sådan et husvandværk (https://www.vvs-eksperten.dk/hus-og-have-vandforsyning-husvandvaerk-pumpmax-husvandvaerk-sgc1000-385540050)

Jeg er lige kommet til at overspænde påfyldningsskruen (skruen oppe på pumpehuset) - er der nogen der kan kloges af, om følgende pumpehus passer til (https://www.harald-nyborg.dk/produkt/pumpehus-t-husvandvaerk-5893)?

Jeg kan ikke finde et originalt pumpehus til husvandværket - nogen gode fif/råd?

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne du ikke prøve at pakke påfyldningsskruen med pakgarn og salve,
En anden løsning - hvis ellers påfyldningsskruen er med rørgevind - er at montere en kuglehane. Den kan så pakkes med flydende gevindtætning som limer samlingen.
Eller montere et t-stykke i afgangsrøret til vandpåfyldningen.

Søren O
Kan du tage et billede af "skaden", og ligge op herinde?
Hvis huset er flækket, så er der ikke meget at gøre, andet end "byt til nyt" og så må du have det med ned til onkel harald for at se om det gamle er magen til det nye.
Bestiller du over nettet, har du 14 dage retur ret, hvis det ikke passer.

Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
Det er ret svært at vise på et billed - men jeg prøver. Huset er ikke flækket, det er "kun" gevindet 😌
Annonce
Hvis/når det "kun" er gevindet, så kan du måske klare det med en 2-komponent lim.
Fat i en gevind tap i rette størrelse, og "frisk gevindet op", og så ellers få det helt og aldeles tørt og rengjort.
Herefter med en to-komponent lim sætter du dit rør-stykke eller en ny fitting fast i hullet, så der er "fyldt op" med lim massen.
Så skal det have lov til at hærde op, helt op, før du forsøger at skrue dit rør på igen. Husk at holde kontra.
Det kan være en god idé at bruge en skærerings fitting/kompressions fitting du kan skille ad igen ved evt. udskiftning/vedligehold af vandværket.

En gevindindsats må kunne løse problemet.
Er det bare at købe sådan en, og så skrue den med?

Hvis du kan finde sådan en i rette gevind type, så kan du skrue den ned til at erstatte plastik gevindet

det vil jeg prøve, tak :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis