Hvordan lufter jeg dette anlæg rigtigt ud sunshine2003 330 20-08-2021 19:22 Hej , jeg kan kun sætte en slange på dette anlæg ( nederst højre hjørne ved det røde håndtag ) alle andre jeg Google kan både have en på frem og retur hvordan får jeg luftet dette ordentligt igennem da jeg muligvis tror der er luft i gulvvarmen 9 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
lyhne1 2111 4700 20-08-2021 19:26 Jeg lytter lige med🙂Jeg vil mene du skal afmontere slangen mellem de to fordelere (den til højre)..Kan nogen forresten oplyse hvilken funktion den har? Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)
Steensen 2647 8700 20-08-2021 20:07 Messing dimsen til venstre for thermometeret over pumpen, er jeg næsten sikker på er en udluftnings skrue.Hvis du mener du har luft i kreds-slangerne, så er det bare i gang med at hive dem af, én efter en på retur-siden, og pøse vand ud i en spand.-Luk for "varme kald" (skru ned for alle termostat/rum-følere)-skru slangen af til det relevante rum (eller flere hvis det er store rum med flere kredse)-skru op for varme setting i det relevante rum, og "spul slangen igennem" vha. blande sløjfen og åbning af telestaten-afhængig af længden på slangen, kan det tage et par minutter pr slange kreds, så vær OBS på om der er vand nok i kredsløbet, eller om du skal supplerer samtidigt.når der ikke kommer luft ud af kredsen mere, sænker du varme kaldet igen, og du kan skrue slangen på igen-fortsæt til næste rum/kreds på samme måde.Alternativet til at skylle med blandesløjfen, er at sætte en haveslange på kredsen, men så skal du have begge ender af den relevante slange, og så spule med haveslangen på samme måde, til du mærker at vandet der kommer ud af slangen, er lige så koldt som det der kom ind med havslangen.
sunshine2003 Trådstarter 330 20-08-2021 20:13 Steensen skrev den 20-08-2021 20:07:03Messing dimsen til venstre for thermometeret over pumpen, er jeg næsten sikker på er en udluftnings skrue.Hvis du mener du har luft i kreds-slangerne, så er det bare i gang med at hive dem af, én efter en på retur-siden, og pøse vand ud i en spand.-Luk for "varme kald" (skru ned for alle termostat/rum-følere)-skru slangen af til det relevante rum (eller flere hvis det er store rum med flere kredse)-skru op for varme setting i det relevante rum, og "spul slangen igennem" vha. blande sløjfen og åbning af telestaten-afhængig af længden på slangen, kan det tage et par minutter pr slange kreds, så vær OBS på om der er vand nok i kredsløbet, eller om du skal supplerer samtidigt.når der ikke kommer luft ud af kredsen mere, sænker du varme kaldet igen, og du kan skrue slangen på igen-fortsæt til næste rum/kreds på samme måde.Alternativet til at skylle med blandesløjfen, er at sætte en haveslange på kredsen, men så skal du have begge ender af den relevante slange, og så spule med haveslangen på samme måde, til du mærker at vandet der kommer ud af slangen, er lige så koldt som det der kom ind med havslangen. Med metode nr to , så sætter jeg haveslange på nede i højre hjørne ved den røde hane , og hvad gør jeg så ?
sunshine2003 Trådstarter 330 20-08-2021 20:17 Steensen skrev den 20-08-2021 20:07:03Messing dimsen til venstre for thermometeret over pumpen, er jeg næsten sikker på er en udluftnings skrue.Hvis du mener du har luft i kreds-slangerne, så er det bare i gang med at hive dem af, én efter en på retur-siden, og pøse vand ud i en spand.-Luk for "varme kald" (skru ned for alle termostat/rum-følere)-skru slangen af til det relevante rum (eller flere hvis det er store rum med flere kredse)-skru op for varme setting i det relevante rum, og "spul slangen igennem" vha. blande sløjfen og åbning af telestaten-afhængig af længden på slangen, kan det tage et par minutter pr slange kreds, så vær OBS på om der er vand nok i kredsløbet, eller om du skal supplerer samtidigt.når der ikke kommer luft ud af kredsen mere, sænker du varme kaldet igen, og du kan skrue slangen på igen-fortsæt til næste rum/kreds på samme måde.Alternativet til at skylle med blandesløjfen, er at sætte en haveslange på kredsen, men så skal du have begge ender af den relevante slange, og så spule med haveslangen på samme måde, til du mærker at vandet der kommer ud af slangen, er lige så koldt som det der kom ind med havslangen. Og hvilken messing DIMS mener du ? For den til venstre for termometeret , sidder en føler til at måle temperaturen
sunshine2003 Trådstarter 330 20-08-2021 20:19 Og mener du jeg skal skrue selve slangen af her hvor jeg har markeret ? For der kan jeg ikke få en spand ind under Annonce
Steensen 2647 8700 20-08-2021 20:26 "spule med haveslangen", skal du have gulvvarme slangen af fordeler manifolden, i begge ender, eller "kalde på varme" metoden via balofix ventilen i bunden til højre.på første billede overså jeg at det var holderen til kapillærrøret. Så nej, det er ikke en udluftnings skrue.
sunshine2003 Trådstarter 330 20-08-2021 20:36 Steensen skrev den 20-08-2021 20:26:56"spule med haveslangen", skal du have gulvvarme slangen af fordeler manifolden, i begge ender, eller "kalde på varme" metoden via balofix ventilen i bunden til højre.på første billede overså jeg at det var holderen til kapillærrøret. Så nej, det er ikke en udluftnings skrue. Okay ,så slangerne skal skrues af blandings manifolden lige meget hvad ?Kan man ikke bare skrue denne slange af og montere en slange til afløb på den øverste og vand ind via vandslange nederst ?
Steensen 2647 8700 20-08-2021 20:43 Det er jeg ikke 100% sikker i min sag, til jeg vil sige ja eller nej til. Der må andre mere garvede til for "ja/nej" til det spørgsmål.
lyhne1 2111 4700 20-08-2021 22:23 Jeg havde samme tanke.Jeg tror jeg skyllede mit anlæg igennem sådan..altså luk kredsene, tislut haveslangen på begge by-pass-studser, den ene til en vandhane, den anden ud i en spand..Og åben for vandhanen, og en kreds ad gangen.. Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)