Epoxymaling på badeværelse - erfaringer?

Hej

Jeg kunne tænke mig at shine mit lille gæstebadeværelse op. Herunder vil jeg gerne male gulvet. Jeg har hørt meget godt om epoxy maling, bl.a. om dets store slidstyrke og holdbarhed. Men er det velegnet at bruge det på et badeværelse ovenpå de eksisterende fliser eller burde jeg hellere benytte noget vådrumsmaling af en art?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har malet med epoxy direkte på de gamle klinker. Ridsede dem godt op og rensede dem godt af efterfølgende.
Holder rigtig fint. Men vi har små børn, og legetøjsbiler banket direkte i gulvet - så kommer der hakker.
Så en holdbar, pæn og billig løsning. 
Epoxy holder til en masse slidtage i form af bare tær, sokker og gummisko, men som Feuer skriver, så kan det ikke tåle slag fra spidse objekter eller stillet hæle.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja du kan sagtens bruge epoxy på dine fliser. Du skal bare huske at vaske fliserne godt ned og få fjernet alt kalk og snavs. Så kan du matslibe fliserne og vaske det ned igen for så at grunde fliserne med en hæftegrunder. Du kan også grunde med en fortyndet epoxymaling.

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Ved I om det er muligt at fylde fugerne mellem fliserne inden at man maler, så man ikke kan se omridset af fliserne efter at man har malet?
Du kan pudse gulvet, evt. med flydespartel, så bliver det helt glat. Du skal bare være obs på, at en overflade, der er behandlet med epoxy, er glat. Kommer der tilmed vand og sæbe på, så bliver det en skøjtebane. Der findes noget specielt sand, som man kan blande i epoxyen, så det får en mere ru og skridsikker overflade, og det bør du undersøge, inden du går i gang.

Hellere leje end at bo på gaden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også