Gulv

Jeg skal rette et gulv op, hvor det på ca. 10 kvm hælder lidt. Så strøerne skal lige kigges efter, skiftes eller klodses op, men jeg har 70 kvm gulv i alt, som skal lægges.
Jeg vil lægge det oven på det gamle gulv - parketgulv 19 mm - For at undgå at rive 70 kvm gulv op, kan jeg så enten lægge spånplader på 19 mm på strøerne, når de er rettet til. De er så ikke med fer og not, men vil selvfølgelig lægge dem som anvist med alm. gulvspånplader.
Eller skal jeg lige hive gulvet op i køkkenet, ca 17 kvm, og lægge alm. 22 mm gulvspånplader, som så vil give 3 mm niveauforskel mellem køkken og stue. Gad bare godt, at gulvet var gennemgående i stuen og køkken, da vi har åbnet lidt mere op mellem køkken og stue end bare den tidligere gør. Nu ca. 1 meter bredt og 2,3 høj.
Jeg vil helst de 19 mm, men er i tvivl om det holder, når der ikke er fer og not og om de 3 mm gør det markant blødere?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har svært ved at forstå din beskrivelse, men som jeg forstår hvad du skriver, har du et eksisterende 19mm gulv, der i dit 10m² område skal have justeret højden, hvorfor du skal have den del fjernet, skiftet lægterne/klodset op, lagt de 19mm igen, og oven på dét, ligge komplet nyt gulv på 70m² i stue og køkken, hvor køkken gulvet er 22mm.
Er det korrekt forstået?

I givet fald, så kan du lave en spartel kile hen over 40-50cm, til at udligne de 3mm, og så ligge dit nye gulv ovenpå.
Hvis du ændrer retning på gulvbræddernes orientering, er det ikke et problem med manglende fer og not i "reparations gulvet", men hvis de skal ligge samme retning, så skal der være not og fer, ellers bliver det nye gulv alt for fleksibelt i den region.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også