Støj isolering - Fritlagte bjælker

Hej

Jeg har lavet nyt køkken i en murmester villa fra '46 - Dog er det desværre blevet meget lyt på første sal efter dette. Der er blot lagt 75mm knauf i mellem gulvet på første sal og troldtekt loftet.

Er der nogle der har nogle gode idéer til hvordan det kan laves bedre? (har et rum mere der skal have samme tur)

Er der isoleringstyper der er bedre til støj isolering? - Selve isolerings evne mht. varme betyder ikke det store.
Vil det give mening at sætte et lag gips eller to op på undersiden af gulvet, og få det fuget etc?

Billede så man kan se hvad der menes :-)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dels kan det hjælpe at gøre etageadskillelsen lufttæt det vil dæmpe nogen typer støj, mens andre dæmpes ved at gøre etageadskillelsen tungere, f.eks. ved at lægge gips på gulvet på 1. salen eller skrue det på loftet. 
perhans skrev den 19-08-2021 19:32:13

Dels kan det hjælpe at gøre etageadskillelsen lufttæt det vil dæmpe nogen typer støj, mens andre dæmpes ved at gøre etageadskillelsen tungere, f.eks. ved at lægge gips på gulvet på 1. salen eller skrue det på loftet. 

 

Okay, vil jeg være bedre stillet med fx 2x13mm gips skruet på undersiden af gulvet, efterfulgt af 50 mm isolering? - Altså i stedet for ingen gips og 75 mm isolering?

Tænker at få fuget alle steder så der ingen luft er nogle steder.
Ja, det vil jeg umiddelbart mene
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis