Vand løber ikke af terrassedæk - Bore huller som afløb?

Mit terrassedæk  virker desværre til at bøje en lille smule indad ved kanten, så der er vand som ikke løber af, men i stedet bare ligger sig. Hvilke løsninger er der til det? Kan jeg evt. bare bore nogle huller der hvor vandt ligger sig, så det løber ned under, eller skal jeg ud i en anden løsning?

Se billeder nedenfor, som jeg håber giver en lille idé om hvad jeg mener.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du borer huller, risikerer du nedbrydning af plankerne før tid. Det rigtigste var at tage brædderne op og sænke yderste rem. Men jeg tror ikke en smule stående vand skader noget. Det gør ukrudtet imidlertid. Der mangler en dug under.
Hvis det er afslutnings brættet det samler sig på, kan du med en overfræser lave en større afrunding eller fræse en vinkel så vandet nemt kan løbe af dén.
Er det på enden af brædderne, før afslutnings brættet, så vil du kunne samme model, om end du så vil lave en "rendesten" mellem afslutnings brættet og overflade brædderne. Men hvis vandet kan løbe væk, skulle det skabe færre problemer end hvis vandet ligger ovenpå træet.

 

Er det komposit?

Elektronikteknikeren
Hvad er det der sker med dine brædder, der hvor de buer opad ? Ser mærkeligt ud ?

Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis