Pullup bar tårn i haven hvilken type beton skal bruges til støbning

Hej jeg søger lidt råd.
Jeg laver en lille udendørs træning til haven
2.5m høj pullup bar blandt andet stopler er af træ
Spørgsmålet er er stoplebeton stærkt nok i denne sammenhæng da det skal kunne holde mig på ca 85kg og gerne stå meget godt fast.
eller skal jeg op i noget stærkere ?
det er til 10x10cm stopler der går 90cm ned i jorden og 2,5 over jorden ca.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skal indrømme at det er minimalt jeg ved om nedstøbning af stolper. De fleste herinde mener at man skal droppe betonen og blot stampe rigtig godt og inderligt med grus rundt om stolpen. Nedefra. Hvis du bare fylder på og stamper til sidst bliver det ikke komprimeret nok. Når du så har gjort det så ville jeg lave to skråstivere til hver stolpe. Skal du absolut ha cement kan jeg ikke tro at stolpebeton ikke er stærkt nok. Og du må ikke sætte stolpen ned i betonen du skal sætte den i lidt grus og så hælde betonen ned omkring. Jeg syntes selv at det var besværligt så jeg satte et rør mellem to birketræer. Hvis du har den mulig hed så er opskriften her ​Pull up bar​​​


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Denne stolpe kan holde af sig selv. Trykket er jo lige ned når du hæver dig op. Tænk på de små gynger der står rundt omkring. Der er der helt anderledes kræfter på spil i udadgående retning.
Men hvis du vil støbe så støber du lidt nede i bunden, stamper det og fylder jord i og stamper godt op til ca. 30 cm dybde og støber så igen. 15-20 cm plade.
Stolpebeton er ok. Du skal bare blande så lidt vand i du kan. Og det er i orden bare at blande det med en skovl på jorden eller i en trillebør.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis