Konsekvenser ved manglende kantisolering

Hej, Vi skal snart have støbt et nyt terrændæk i et gammelt hus og er nu ved at forberede kantisoleringen. Ved ydervægge kommer der selvfølgelig 30mm isolering, men jeg overvejer kraftigt at undlade isoleringen ved nogle af de indvendige vægge, da de lecafundamentet her er meget skævt efter opbrydning af det gamle gulv. (Det kan ikke umiddelbart skæres rent med en vinkelsliber).
Sker der noget ved at lade betongulvet gå helt ind til lecafundamentet, ud over at der kommer et lille varme tab ? Jeg er med på at vi risikerer en lille revne i gulvet der hvor det møder væggen men det sker der vel ikke noget ved, når der alligevel skal trægulv oven på ?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne du ikke rette fundamentet groft af og så sætte kantisolering op og skumme bag ved med PU skum?
Du behøver ikke kantisolering ved indervægge. Kantisolering er beregnet til at undgå kuldebroer mellem ydervægge og terrændæk. temperaturforskellen mellem de indvendige vægge er ikke væsentlig.

fase
Jeg kan altid skumme den ujævne sokkel, men spg er om det er nødvendig med kantisolering når jeg er ligeglad med det minimale varmetab.
Kan forskydninger i gulvskiven skubbe til soklen ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis